کتاب آزادی تازه

Plays by Witkiewicz
کد کتاب : 39111
مترجم :
شابک : 978-6003676374
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1935
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب آزادی تازه اثر استانیسلاو ویتکیه ویچ

کتاب «آزادی تازه و دو نمایشنامه ی دیگر» از سه نمایشنامه ی کمدی «عملگراها»، «خانه ای در حومه ی شهر» و «آزادی تازه» تشکیل شده است. این سه نمایشنامه از پراجراترین آثار ویتکیه ویچ در سراسر جهان محسوب می شوند.

کتاب آزادی تازه

استانیسلاو ویتکیه ویچ
استانیسلاو ایگناتزه ویتکیه‌ویچ؛ متفکر، رمان‌نویس، فیلمساز، عکاس، نقاش، معمار و نمایشنامه‌نویس مجار سال ۱۸۸۵ در ورشو متولد شد.ویتکیه‌ویچ در آثارش جهان بی‌قرار معاصر را به‌نقد می‌کشد. فرم ناب و پیشنهادات ویتکیه‌ویچ، بیست سال پس از مرگش از اروپا سر بر می‌کند. میراث مکتوم و پنهان‌مانده‌اش در دهه‌ی پنجاه و به‌یمن ظهور سردمداران تئاتر آبسورد شکوفا و خوانده می‌شود. کارگردانان لهستانی و کسانی همچون تادئوش کانتور و یرژی گروتفسکی با ...
قسمت هایی از کتاب آزادی تازه (لذت متن)
بی شک مناقشه برانگیزترین تجلی سیمای هنر لهستان در میان دو جنگ جهانی اول و دوم را می توان در پرتره ی استانیسلاو ایگناتزه ویتکیه ویچ منحصر کرد. متفکر، رمان نویس، فیلمساز، عکاس، نقاش، معمار و نمایشنامه نویسی که در دوران حیات خود به قدر دست بلندی که در هنر داشت، قدر ندید. سویه ی تئاتری او نه در دوران زندگی اش که سال ها بعد و به مدد کسانی چون گروتفسکی، کانتور و … به جهان شناسناده شد. اهمیت حضور هنرمندانه ی او در بطن فرهنگ لهستان با گذر زمان هرچه بیشتر نمایان شد. تا آنجاکه سنای این کشور سال ۲۰۱۵ را به افتار نام او سال ویتکیه ویچ نامید. اکنون نمایشنامه های او نه تنها در کشورش که در بسیاری از تئاترهای معتبر جهان اجرا می شوند. «ویتکاتسیه» نام بریده و مستعاری ست که دوستانش و سپس مردم لهستان ویتکیه ویچ را به آن می شناسند.