کتاب حقوق مردم و شهروندی

People and citizenship rights
دگرگونی در مفاهیم حقوق عمومی
کد کتاب : 46199
شابک : 978-9647768955
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 640
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب حقوق مردم و شهروندی اثر محمدرضا خوبروی پاک

پس از شروع تمدن انسانی و آغاز نوشتن قانون مدون بشری انسان در تلاش برای رسیدن به کمال و زندگی توام با آرامش بودواژه شهروند بر گرفته از شهرنشینی است و نویسنده دراین کتاب در صدد است مفاهیم گوناگونی از قبیل قانون ، مدنیت و حقوق مردم را توضیح می دهد .
نویسنده بر شناسایی حقوق مسلم مردم و شهروندان تاکید داشته است.
واژه آزادی در این کتاب نه به معنای کامل ولی در حد توانایی نوبسنده توضیح داده شده است. حقوق مختلفی از جمله حقوق سیاسی ، اجتماعی ، دینی ، فرهنگی ، مدنی ، زندگی ، حق مسکن و مواردی از این قبیل از دغدغه های نویسنده می باشدآقای محمدرضا خوبروی پاک متولد ۱۳۲۶ شهر رشت و ساکن سوییس می باشد تحصیلاتشان دکترای حقوق می باشد.
کتاب فدرالیسم از دیگر کتابهای ایشان است که در نشر و پژوهش شیرازه به چاپ رسیده است.

کتاب حقوق مردم و شهروندی

محمدرضا خوبروی پاک
دکتر محمدرضا خوبروی پاک متولد سال 1326 در رشت.دانشکده حقوق دانشگاه تهران دوره دکتری، از سال ۱۳۴۰ تا ۱۳۴۵؛ / وکیل دادگستری؛ / مطالعه، پژوهش و عضو کمیته اقلیت‌ها در دانشگاه لوزان؛ / مشاور حقوقی در فرانسه از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۹۰؛ / نوشته‌ها: نقدی بر فدرالیسم، شیرازه، تهران، ۱۳۷۷؛ / اقلیت‌ها، شیرازه، تهران، ۱۳۸۰؛ / جمهوری مستعجل در کردستان، به زبان فرانسوی: Une République éphémère au Kurdistan, l’Harmattan, Paris 2002 / تالیف گروهی، به کوشش دکتر حم...