کتاب اهالی اینجا

Ahali-e Inja
(روزنوشت هایی از بخش بانوان یک موکب اربعینی در کربلا)
کد کتاب : 46302
شابک : 978-6222850098
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 172
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب اهالی اینجا اثر زهرا آقازاده نژاد

موکب حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام (اهالی قم المقدسه) از سال 93 و به دنبال تاکیدات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید مبنی بر برگزاری باشکوه این زیارت تاسیس گردید و بحمدالله توانست با همت خیرین بزرگوار و شیعیانی که دل در گرو حسین علیه السلام دارند، هر سال با توسعه ظرفیت خدمات رسانی خود بیشتر در خدمت زوار باشد. این موکب با استقرار در کربلای معلی، هر ساله به ده ها هزار نفر از زائران سیدالشهداء علیه السلام خدمات اجتماعی از قبیل اسکان، تغذیه، بهداشت و درمان، خیاطی، نانوایی، کفاشی، پیرایشگاه و ... ارائه نماید. همچنین خدمات فرهنگی از قبیل نماز جماعت، سخنرانی های مذهبی، پاسخ به شبهات، مشاوره های روانشناسی و دینی، مراسم سوگواری و برگزاری دسته عزاداری و ... همواره در سرلوحه ی برنامه های این موکب بوده و هست.
نزدیک به نیمی از فضا و زیرساخت های موکب در اختیار خواهران زائر بوده و به همین منظور خواهران خادم به صورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمت به ایشان می باشند.
مدیران موکب در اربعین سال 98 جهت ثبت مستندات این بخش و همچنین ارزیابی فعالیت بانوان خادم، از سرکار خانم زهرا آقازاده نژاد درخواست نمود تا از ابتدا تا انتهای این سفر، به عنوان مستندنگار همراه کاروان خدام باشد و این کتاب محصول تلاش های شبانه روزی این بانوی ارجمند است. اگر چه ثبت و ضبط تمامی اتفاقات توسط یک نفر امکان پذیر نیست، اما تلاش این نویسنده محترم ستودنی است.
امید آن که صاحب اصلی کار، به لطف و کرم خودش این تلاش هایی را که در مقابل عظمت آن وجود نازنین بسیار ناچیز و محقر است در دفتر عاشقان و خادمانش ثبت فرماید و دست ما را همواره در دست با کفایت خود نگاه دارد تا این زحمات را با جیفه ی دنیا آلوده نکرده و تباه نسازیم.
شایان ذکر است که از کتاب اهالی اینجا در ایام اربعین سال 99 سالی که به دلیل شیوع بیماری کرونا توفیق زیارت اربعین از شیعیان خارج از عراق، خصوصا عشاق ایرانی امام حسین علیه السلام سلب شده بود در دفتر موکب رونمایی گردید تا مرهم کوچکی باشد برای دل های بیقراری که در این سال ها به حضور در کربلا و خدمت به زائران حسین شهید عادت کرده بودند.

کتاب اهالی اینجا