کتاب رسائل ابن عربی

Ibn Arabi's treatises
کد کتاب : 46614
مترجم :
شابک : 978-9645996015
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 332
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 29 اردیبهشت

معرفی کتاب رسائل ابن عربی اثر محیی الدین ابن عربی

کتاب « رسائل ابن عربی» نوشته « محیی الدین ابن عربی» با ترجمه « نجیب مایل هروی » توسط نشر«مولی» به چاپ رسیده است.
ابن عربی ملقب به القشیری و سلطان العارفین (سلطان العرفین، «سلطان العلماء»)، مسلمان عرب اندلسی بود. او محقق، عارف، شاعر و فیلسوف بود که در اندیشه اسلامی بسیار تأثیرگذار است. از 850 اثر منسوب به او، حدود 700 اثر معتبر و بیش از 400 اثر هنوز باقی مانده است. آموزه های کیهان شناختی او به جهان بینی غالب در بسیاری از نقاط جهان اسلام تبدیل شد. پس از مرگش، در میان پیروان تصوف به لقب شریف شیخ الاکبر (عربی: الشیخ الأکبر) شهرت یافت که نام مکتب «اکبریان» از آن گرفته شده است و او را به دکتر ماکسیموس (بزرگترین معلم) معروف کرده است. برخی از علما و جامعه مسلمانان ابن عربی را قدیس می دانستند.
کتاب رسائل ابن عربی مجموعه ده رساله ابن عربی با ترجمه های کهن می باشد. عناوین ده رساله چنین است: حلیه الابدال، رساله غوثیه، اسرار الخلوه، حقیقه الحقایق، معرفت رجال الغیب، نقش الفصوص، ابیات دهگانه، رساله الانوار، معرفت عالم اکبر و عالم اصغر، رساله الی الامام الرازی.

کتاب رسائل ابن عربی

محیی الدین ابن عربی
محیی‌الدین محمّد بن علی بن محمّد بن العربی طائی حاتمی (زادهٔ ۲۶ ژوئیه ۱۱۶۵ – درگذشتهٔ ۱۶ نوامبر ۱۲۴۰ میلادی) معروف به محیی‌الدین ابن عربی و شیخ اکبر پژوهشگر، فیلسوف، عارف و شاعر مسلمان عرب اهل اندلس بود. از ۸۰۰ اثری که به او نسبت داده می‌شود، ۱۰۰ اثر به‌صورت نسخهٔ اصلی از وی باقی مانده‌است. آموزه‌های کیهان‌شناختی او در بسیاری از کشورهای اسلامی به جهان‌بینی غالب بدل شد.محیی‌الدین در سال ۵۶۰ ه‍.ق در شهر مرسیه در جنوب شرقی اندلس به دنیا آمد....