کتاب مشروطیت

Constitutionalism
مقالات تقی زاده 1
کد کتاب : 54260
شابک : 978-9643156381
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 334
سال انتشار شمسی : 1386
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مشروطیت اثر سید حسن تقی زاده

دربارۀ انقلاب مشروطیت، خاستگاه و مطالبات و تأثیر آن بر حیات سیاسی و اجتماعی فرهنگی ایران نگارش‌ها و تحقیقات بسیاری انجام شده است، در بیرون از دایرۀ محققان و پژوهشگران درباره مشروطیت شاید عدد کسانی که بدانند شادروان سیدحسن تقی‌زاده در جریان انقلاب مشروطه و پس ازآن جایگاه و نقشی داشته است از شمار انگشتان دو دست بیشتر نباشد.
انتشارات توس با گرامی داشت یاد استاد ایرج افشار که مجموعۀ مقالات سیدحسن تقی‌زاده را با امانت و دقت قابل ستایش نگهداری و منتشر کرد، افتخار دارد که اینک آن مقالات را به صورت موضوعی در ویرایش بایسته تقدیم دوستداران تاریخ و فرهنگ ایران نماید.
این مجلد شامل بیست رساله و مقاله و خطابه و یاد کرد از سیدحسن تقی‌زاده درباره انقلاب مشروطیت و مبانی و مسائل آن می‌باشد که غالبا حاصل چشم‌دید و تجربه‌های شخص ایشان در آن دوران و پیش و پس از آن است و از اسناد درجه اول مکتوب دربارۀ انقلاب مشروطیت به شمار می‌آید که به ویژه برای دانشجویان و پژوهندگان تاریخ مشروطیت بسیار سودمند است.

کتاب مشروطیت

سید حسن تقی زاده
سیدحسن تقی‌زاده (زاده ۵ مهر ۱۲۵۷ در تبریز – درگذشته ۸ بهمن ۱۳۴۸ در تهران)، از رهبران انقلاب جنبش مشروطه ایران، از رجال سیاسی بحث‌انگیز معاصر، دیپلمات، از شخصیت‌های علمی و فرهنگی ایران معاصر، و در زمره کسانی است که جمعی به شدت هوادار و موافق، و مخالفانی از طیف‌های گوناگون دارد. وی مدتی رئیس مجلس سنای ایران بود.منابع زیادی دربارهٔ او انتشار یافته‌اند اما جنبه‌هایی از زندگی سیاسی او هنوز ناشناخته، کم‌شناخته، و موضوع مجادلات سیاسی هستند.سیدحسن تقی‌زاد...