کتاب کمونیسم، سوسیالیسم و مارکسیسم

Emile Durkheim and the Collective Consciousness of Society
کد کتاب : 55132
مترجم :
شابک : 978-6229666425
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 113
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 27 اردیبهشت

معرفی کتاب کمونیسم، سوسیالیسم و مارکسیسم اثر امیل دورکیم

امیل دورکیم، جامعه شناس معروف فرانسوی بود. وی در شهر اپینال فرانسه متولد شد و همچنین از فقهای ریشه دار یهودی بود. نوشته های دورکیم طیف وسیعی از عناوین و موضوعات گوناگون هم چون جامعه شناسی و فلسفه را شامل می شود. او در 15 نوامبر1917 بر اثر سکته مغزی در پاریس در گذشت.
کتاب پیش رو، به موضوع جامعه شناسی و کمونیسم، سوسیالیسم و مارکسیسم پرداخته است. کمونیسم، یک ایدئولوژی و جنبش فلسفی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است که هدف نهایی آن ایجاد یک جامعه کمونیست است؛ جامعه‌ای که در آن مالکیت خصوصی بر ابزار تولید لغو شده و طبقات اجتماعی، پول و دولت وجود ندارد. سوسیالیسم در اصل یک فلسفه مدیریت اقتصادی است و مارکسیسم مکتبی سیاسی و اجتماعی است. مطالعات مارکسیستی، عبارت‌اند از: فلسفه مارکسیستی، اقتصاد سیاسی و سوسیالیسم علمی.

کتاب کمونیسم، سوسیالیسم و مارکسیسم

امیل دورکیم
داوید امیل دورکهایم (David Émile Durkheim - تلفظ فرانسوی: ​[eˈmil dyʀˈkɛm]) (زاده ۱۵ آوریل ۱۸۵۸ - درگذشته ۱۵ نوامبر ۱۹۱۷)، جامعه‌شناس بزرگ قرن نوزدهم و ابتدای قرن بیستم است. به عقیدهٔ بسیاری، دورکیم بنیان‌گذار جامعه‌شناسی به‌شمار می‌رود. هرچند آگوست کنت به عنوان واضع واژهٔ جامعه‌شناسی شناخته می‌شود، ولی اولین کسی که توانست کرسی استادی جامعه‌شناسی را تأسیس کند، دورکیم بود. وی همچنین مؤسس سال‌نامهٔ جامعه‌شناسی در فرانسه است.عمده کارهای دو...
دسته بندی های کتاب کمونیسم، سوسیالیسم و مارکسیسم