کتاب فرایند دموکراتیزاسیون

The Process of Democratization
کد کتاب : 56424
مترجم :
شابک : 978-9648925098
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فرایند دموکراتیزاسیون اثر گئورگ لوکاچ

روند دموکراسی‌سازی اثر گئورگ لوکاچ برای درک انقلابی که روسیه و اروپای شرقی را طی سال‌های 1989 تا 1990 فرا گرفت، خواندنی ضروری است. لوکاچ، سخنگوی کمونیسم ضد بلشویکی، پیشرو اصلاحات ضد استالینیستی بود. کتاب او که پس از بهار پراگ نوشته شد، پیش درآمد بسیاری از اصلاحات گورباچف بود.

لوکاچ تا زمان مرگش روشنفکر کمونیست پیشرو در جهان بود. در طول 15 سال گذشته، او تلاش گسترده ای را برای احیای مارکسیسم به عنوان فلسفه، به عنوان زیبایی شناسی و به عنوان سیاست آغاز کرد. روند دموکراتیزاسیون بخشی از این تلاش برای رنسانس مارکسیستی بود. او احتمالا متعجب خواهد شد اگر متوجه شود که انقلاب دوم روسیه در سال‌های 1989-1990 بسیار فراتر از رفرمیسم او حرکت کرد و حتی کمونیسم ضد استالینیستی را که او برای حفظ آن مبارزه می‌کرد سرنگون کرد.

کتاب فرایند دموکراتیزاسیون

گئورگ لوکاچ
گئورگ لوکاچ (Georg Lukács، زاده ۱۸۸۵ - درگذشته ۱۹۷۱) فیلسوف، نویسنده، منتقد ادبی، و تئوریسین و مبارز کمونیست مجار، کمیسر فرهنگ و آموزش در جمهوری شورایی مجارستان در ۱۹۱۹ و از سران انقلاب ۱۹۵۶ مجارستان بود.از لوکاچ آثاری در زمینهٔ تئوری مارکسیستی زیبایی‌شناسی که با کنترل سیاسی هنرمندان مخالف بود، دفاع از انسانیت و تشریح مفهوم ازخودبیگانگی برجای مانده‌است. او یکی از بنیانگذاران مارکسیسم غربی بود.لوکاچ در ۱۳ آوریل ۱۸۸۵ در بوداپست در خانواده‌ای بانکدار و موفق متولد شد. والدین...
دسته بندی های کتاب فرایند دموکراتیزاسیون