کتاب جستارهایی درباره ی توماس مان

Essays on Thomas Mann
کد کتاب : 21376
مترجم :
شابک : 978-6003763241
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب جستارهایی درباره ی توماس مان اثر گئورگ لوکاچ

کتاب "جستارهایی درباره‌ی توماس مان" نوشته‌ی جرج لوکاچ می‌باشد. این کتاب برای نخستین بار در سال 1964 منتشر شد. اکبر معصوم بیگی نیز در مورد این کتاب نوشته است: "مجموعه‌ی حاضر شامل زبانهای مختلف مقاله‌ها، جستارها، نوشته‌ها و تأملاتی از لوکاچ درباره‌ی توماس مان و آثار و هنر او می‌باشد. به نظر می‌رسد که هر چیزی که لوکاچ درباره‌ی مان نوشته، در این مجموعه جمع آوری شده است. اکنون که بیشتر آثار توماس مان به زبان فارسی ترجمه شده‌اند و ترجمه‌ی رمان بزرگ او به نام "یوسف و برادرانش" در حال نشر است، به نظر می‌رسد که انجام نقد ادبی کامل‌تر و جامع‌تری از آثار مان در دهه‌ی بیستم ممکن شود."

"رابطه‌ی توماس مان، رمان‌نویس، و جرج لوکاچ، منتقد و نظریه‌پرداز ادبی، معروف به "رابطه‌ی عاشقانه‌ی فکری"، موجب تشکیل گره‌های پیچیده و پر از ابهام شده است. اگر نامه‌هایی از این دو شخصیت منتشر می‌شدند، ممکن است نوری بر این موضوع افکند. توماس مان از زمینه‌های شخصیتی و رفتاری لوکاچ برای آفرینش شخصیت‌های داستانی و جهان ادبی خود بهره‌برد. این کتاب در سه بخش اصلی نگاشته شده است:

- بخش اول: توماس مان در جست‌وجوی انسان بورژوا
- بخش دوم: تراژدی هنر مدرن
- بخش سوم: سبک بازیگوش توماس مان"

توماس مان به عنوان اولین نویسنده آلمانی برنده جایزه‌ی نوبل ادبیات شد. او به دلیل شاهکار ادبی‌اش، به عنوان نویسنده رمان "بودن‌بروکس"، که به‌عنوان بهترین رمان کلاسیک در ادبیات معاصر شناخته می‌شد، انتخاب شد. آثار معروف مان شامل "تونیو کروگر"، "تریستان"، "مرگ در ونیز"، "کوه جادو" و "دکتر فاستوس" هستند.

کتاب جستارهایی درباره ی توماس مان

گئورگ لوکاچ
گئورگ لوکاچ (Georg Lukács، زاده ۱۸۸۵ - درگذشته ۱۹۷۱) فیلسوف، نویسنده، منتقد ادبی، و تئوریسین و مبارز کمونیست مجار، کمیسر فرهنگ و آموزش در جمهوری شورایی مجارستان در ۱۹۱۹ و از سران انقلاب ۱۹۵۶ مجارستان بود.از لوکاچ آثاری در زمینهٔ تئوری مارکسیستی زیبایی‌شناسی که با کنترل سیاسی هنرمندان مخالف بود، دفاع از انسانیت و تشریح مفهوم ازخودبیگانگی برجای مانده‌است. او یکی از بنیانگذاران مارکسیسم غربی بود.لوکاچ در ۱۳ آوریل ۱۸۸۵ در بوداپست در خانواده‌ای بانکدار و موفق متولد شد. والدین...
دسته بندی های کتاب جستارهایی درباره ی توماس مان