کتاب زمان سوار

Zaman Savar
کد کتاب : 59583
شابک : 978-6001826979
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 142
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب زمان سوار اثر ضحی کاظمی

"زمان سوار" اثری است از "ضحی کاظمی" که در آن نه داستان کوتاه گمانه‌زن، در قالب یک کتاب منتشر شده‌اند. این داستان‌ها هر یک به نحوی، تخیل نویسنده را به تصویر می‌کشند و برای این کار، فضای منحصر به فرد خود را دارند. "ضحی کاظمی" به گمانه‌زنی پیرامون آینده‌ای که ممکن است بعد از کرونا پیش بیاید، تقابل انسان و هوش مصنوعی، هجوم بیگانه‌ها به زمین و قتل و سرقت در فضا می‌پردازد و طرفداران داستان‌های علمی تخیلی، با خواندن مجموعه‌ی "زمان سوار" قطعا به وجد خواهند آمد.
"ضحی کاظمی" این مجموعه را با داستان "ایزوله" آغاز می‌کند و از عشقی که با عشق امروز بسیار تفاوت دارد و در اتاق‌های شیشه‌ای محصور شده، سخن می‎گوید. عشقی مخصوص دنیای مجازی که زندگی شخصیت‌هایش ویران و در خفقان غوطه‌ور است.
در داستان"پوست‌کن"، با شخصیتی آشنا می‎شویم که در مواجه با آخرالزمان، آن را در تک‌تک اجزای زندگی‌اش پیاده کرده و به نوعی می‌توان گفت که به استقبالش می‎رود. "زمان سوار" که عنوان مجموعه از روی آن انتخاب شده، داستانی است پیچیده که با ارائه‌ی تصویری از سفر در زمان، خواننده را این بار به طریقی نو با این مفهوم که تاکنون بارها در داستان‌های علمی و تخیلی کار شده، رو به رو می‌کند. "غروب آبی"، داستان سفر زنی ایرانی به مریخ است که این بار کاملا بومی‌سازی شده و عناصر فرهنگی ایران نیز همراه زن به مریخ رفته است. "سوپراستار" یکی از بلندترین قصه‌های این مجموعه است که سرشار از ارجاعات ریز و درشت به عناصر بومی این سرزمین است. داستان‌های "نوزاد مهاجم"، "تنفس سالانه"، "بازدم" و "عذاب وجدان"، دیگر داستان‌های مجموعه‌ی "زمان سوار" به قلم "ضحی کاظمی" هستند که مخاطب را به دنیای پیچیده‌ی ذهن نویسنده خواهند برد.

کتاب زمان سوار

ضحی کاظمی
ضحی کاظمی، کارشناس مهندسی مواد و کارشناس ارشد زبان و ادبیات انگلیسی است. در تهران متولد شده، ولی دوران راهنمایی و دبیرستانش را در لندن گذرانده و نزدیک ده سال که داستان می نویسد. بیشتر کتاب هایش برای بزرگسالان است، مثل اینجا کسی مرده؟ و سال درخت که به زبان انگلیسی هم ترجمه شده اند. آخرین رمان او کاج زدگی نام دارد که قرار است نشر چشمه آن را منتشر کند.رمان علمی -تخیلی سفیر شهر آدم نباتی ها اولین تجربه ی داستان نویسی او برای نوجوانان است که به عشق دختر کتاب دوستش آوین و نوجوانان دوست داشتنی کشورش...
قسمت هایی از کتاب زمان سوار (لذت متن)
چند قدم جلوتر، چشمش افتاد به بدن بی جان یک مرد، وسط پیاده رو . کلاه مرد از سرش افتاده بود. ناهید نمی توانست سن و سال مرد را از روی موهای جوگندمی اش تشخیص دهد. مرد هنوز ماسک اکسیژن به صورتش بور. این روزها،جوان ها هم خیلی زود موهایشان سفید می شد. اما ناهید می دانست ،حتما بابت خالی شدن کپسول اکسیژنش جان داده.

هرچقدر طول بکشد همین جا می مانم و صبر می کنم. بعد می رویم به هرجایی که تو انتخاب می کنی، به هر دوره ای از تاریخ که تو می پسندی و زندگی می کنیم. به فلورانس قرن شانزدهم، لندن دوره ی ویکتوریا، دوراونتاش زمان اونتاش ناپیریشا، نیویورک دهه ی برادوی یا تهران زمان پهلوی... هرجا که تو بگویی، هر زمان که تو بخواهی

تابه حال همه ی آرزویش، مثل سایر انسان های شهرک شیشه ای این بود که آزمایش ها بالاخره نتیجه دهند و نسل آینده ی بشر از حصار شیشه ها رهایی یابد. سهم داشتن در بزرگ ترین نقطه عطف تاریخ چیز کمی نبود. حتما در صورت تأیید نهایی آزمایش ها، پاداش بزرگی دریافت می کردند. اما معنی این موفقیت برای «سایه» انگار چیزی نبود جز حسرتی که مثل بغض گلویش را می فشرد.