کتاب رویکردهای معناشناختی در مطالعات قرآنی

Quran
کد کتاب : 60666
شابک : 978-6226304856
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب رویکردهای معناشناختی در مطالعات قرآنی اثر احمد پاکتچی

بیش از هزاران سال از نازل شدن کتاب قرآن می‌گذرد و از آن روز تا به حال، علمای بسیاری دست به نوشتن تفاسیر برای قرآن زدند و تلاش کردند تا معنای آن را برای خوانندگانش شرح دهند. یکی از روش‌هایی که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش و رویکردی است که معناشناسی در پیش گرفته است. چرا که این رویکرد می‌تواند پاسخگوی نیاز روزافزون ما به بهره‌گیری از قرآن کریم باشد و کمکمان کند تا در حوزه‌های مختلف معرفت بشری (علوم قرآن‌بنیان)، روش‌های استنباط از قرآن را توسعه دهیم و به دریافت و درک والاتری از آموزه‌های متعالی قرآن دست پیدا کنیم.
احمد پاکتچی و آزیتا افراشی در کتاب رویکردهای معناشناختی در مطالعات قرآنی به بررسی و معرفی رویکردهای به‌روز و کارآمد معناشناسی در مطالعات قرآنی بپردازند. آن‌ها همچنین تلاش کردند تا این اثر را در فرایند بومی‌سازی وارد کنند؛ به این ترتیب رویکردها و مفاهیم معناشناختی، به همان اندازه که از دستاوردهای معناشناسی در فهم معانی قرآن کریم استفاده می‌کند، از سرچشمه قرآن کریم در رشد معناشناسی نیز بهره جوید.

کتاب رویکردهای معناشناختی در مطالعات قرآنی

احمد پاکتچی
احمد پاکتچی (متولد ۱۳۴۲، تهران) متخصص علوم قرآن و حدیث، عضو شورای عالی علمی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی، عضو سابق هیئت علمی دانشگاه امام صادق، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سرپرست پیشین پژوهشکده دانشنامه نگاری در پژوهشگاه علوم انسانی، و مدیر کنونی گروه نشانه‌شناسی هنر در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران است. نیز، وی از دی ماه سال ۱۳۹۹ (2021) سفير ايران در سازمان يونسكو معرفی شده‌است.
دسته بندی های کتاب رویکردهای معناشناختی در مطالعات قرآنی