کتاب کودکی و تاریخ

Infancy and history the destruction of experience
(درباره ی ویرانی تجربه)
کد کتاب : 62283
مترجم :
شابک : 978-9642131259
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب کودکی و تاریخ اثر جورجو آگامبن

چگونه و چرا تجربه و دانش از هم جدا شدند؟ آیا می توان از یک تجربه کودکی صحبت کرد، یک تجربه "گنگ"؟ برای والتر بنجامین، «فقر تجربه» ویژگی مدرنیته بود که در فاجعه جنگ جهانی اول سرچشمه گرفت. برای جورجیو آگامبن، ویراستار ایتالیایی آثار کامل بنیامین، نابودی تجربه دیگر نیازی به فاجعه ندارد: زندگی روزمره در هر شهر مدرن کافی است.

کاوش عمیق و رادیکال آگامبن از زبان، دوران نوزادی و زندگی روزمره مفاهیم تجربه را از طریق کانت، هگل، هوسرل و بنونیست دنبال می کند. با انجام این کار، او نظریه‌ای درباره دوران کودکی ارائه می‌کند که نور جدیدی را بر تعدادی از موضوعات اصلی در تفکر معاصر می‌افکند: تقابل انسان‌شناختی بین طبیعت و فرهنگ. تقابل زبانی بین گفتار و زبان؛ تولد سوژه و ظهور ناخودآگاه. آگامبن در ادامه به بررسی زمان و تاریخ می پردازد. مفهوم مارکسیستی پایه و روبنا (از طریق مطالعه دقیق مکاتبات معروف آدورنو-بنیامین در پاریس بودلر)؛ و تفاوت بین مراسم و بازی ها.

این مقالات که زیبا نوشته شده، عالمانه و تحریک آمیز هستند، مورد توجه دانشجویان فلسفه، زبان شناسی، مردم شناسی و سیاست قرار خواهند گرفت.

کتاب کودکی و تاریخ

جورجو آگامبن
جورجو آگامبن (Giorgio Agamben; زاده ۱۹۴۲ در رم)؛ فیلسوف و نویسنده معاصر ایتالیایی است. مهم‌ترین آثار جورجو آگامبن اجتماع آینده، هومو ساکر، کودکی و تاریخ، زبان و مرگ، وسایل بی‌هدف، پایان شعر، امر گشوده: انسان و حیوان و وضعیت استثنایی است.
نکوداشت های کتاب کودکی و تاریخ
Giorgio Agamben is possibly the most delicate and probing thinker since Walter Benjamin.
جورجیو آگامبن احتمالا ظریف ترین و کاوشگرترین متفکر پس از والتر بنجامین است.
Avital Ronell

قسمت هایی از کتاب کودکی و تاریخ (لذت متن)