کتاب سرندیپیتی ها

Serendipities: Language and Lunacy
زبان و دیوانگی: یافته های ناجسته
کد کتاب : 12134
مترجم :
شابک : 978-6003261969
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 159
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

اومبرتو اکو از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب سرندیپیتی ها اثر اومبرتو اکو

کتاب سرندیپیتی ها، اثری نوشته ی اومبرتو اکو است که اولین بار در سال 1998 به چاپ رسید. اومبرتو اکو در این اثر با استفاده از «زبان شناسی دیوانگان»—روایت هایی از ادیبان، دانشمندان، شاعران، افراد متعصب و آدم های عادی به منظور درک معنای جهان—پرده از معماهای تاریخ بشر برمی دارد. اکو از طریق کاوش در «نیروی کذب»، اشتباهات لایه لایه ای را آشکار می کند که تاریخ انسان را شکل داده اند و همچنین از دستاوردهایی اتفاقی سخن می گوید که ممکن است از تفکراتی اشتباه ناشی شوند. از مفروضات غلط کریستوف کلمب در مورد اندازه ی جهان گرفته تا خطای مارکو پولو در اشتباه گرفتن یک کرگدن به جای اسب تک شاخ، اکو مخاطبین را به سفری در تاریخ اندیشه می برد و پیامدهای دانش نادرست را به ما نشان می دهد.

کتاب سرندیپیتی ها

اومبرتو اکو
اومبرتو اکو، زاده ی ۵ ژانویه ۱۹۳۲ و درگذشته ی ۱۹ فوریه ۲۰۱۶، نشانه شناس، فیلسوف، متخصص قرون وسطی، منتقد ادبی و رمان نویس ایتالیایی بود. اکو پس از گرفتن مدرک دکترا در دانشگاه تورینو، در دانشگاه های میلان، فلورانس، بولونیا و کولژ دو فرانس تدریس کرد.اومبرتو اکو بیشتر به عنوان رمان نویس معروف است. درحالی که او در وهله ی اول یک نشانه شناس و فلسفه دان است و در برابر بیش از ۴۰ کتاب علمی و صدها مقاله، تنها ۵ رمان نوشته است. وی یکی از مهم ترین و پرکارترین اندیشمندان و روشنفکران دنیای معاصر به شمار می ...
نکوداشت های کتاب سرندیپیتی ها
Thought-provoking, often outright funny.
تفکربرانگیز، و اغلب کاملا بامزه.
Atlantic Monthly Atlantic Monthly

Valuable and pleasurable for anyone seeking a gallant introduction to the philosophy of language.
ارزشمند و لذت بخش برای هر کس که به دنبال مقدمه ای عالی بر فلسفه ی زبان است.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Informative, instructive, and entertaining.
آموزنده، کاربردی و سرگرم کننده.
World Literature Today

قسمت هایی از کتاب سرندیپیتی ها (لذت متن)
در حقیقت، محاسبات عالمان سالامانکا بسیار دقیق تر از کلمب بود و ایشان می پنداشتند که زمین، گرچه به طور قطع مدور است، اما بیش از آن که دریانورد جنوالایی باور دارد وسیع و گسترده است، پس تلاش وی برای گردش به دور زمین در دستیابی به مشرق از راه مغرب کاری است دیوانه وار، در مقابل، کریستف کلمب که از آتش مقدس شعله ور شده بود، هرچند دریانوردی بود ماهر، اما ستاره شناسی بود نابلد و چنین می اندیشید که زمین کوچکتر از آن است، طبیعتا نه او و نه خردمندان سالامانکا هیچ یک گمان نمی بردند که میان اروپا و آسیا، آن طرف دنیا قاره ای دیگر قرار دارد. از این رو، می بینیم که زندگی به چه میزان پیچیده است و تا چه حد مرزهای میان حقیقت و خطا، درستی و نادرستی شکننده اند. به هر جهت گرچه عالمان سالامانکا درست گفته بودند، اما در نهایت اشتباه کردند؛ و کلمب که خطا کرده بود، با پیگیری مصرانه ی اشتباهش، درستی خود را ثابت کرد.

اولین وظیفه ی یک شخص متمدن، داشتن آمادگی همیشگی برای بازنویسی دانشنامه است.