کتاب این هم مثالی دیگر

This Is Water
کد کتاب : 14073
مترجم :
شابک : 978-6009801930
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 118
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 18
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب این هم مثالی دیگر اثر دیوید فاستر والاس

کتاب «این هم مثالی دیگر» اثر دیوید فاستر والاس، برگرفته از سخنرانی او در مراسم فارغ‌التحصیلی کالج کنیون در سال 2005، یکی از شاهکارهای ادبی و فلسفی مدرن است که به زندگی روزمره و اهمیت آگاهی، انتخاب و معنای واقعی آزادی می‌پردازد. این کتاب، که به شکل یک اثر کوتاه ولی عمیق نوشته شده، اندیشه‌ها و تأملات والاس را در مورد زندگی، خودآگاهی و معناگرایی به اشتراک می‌گذارد. در این کتاب، والاس با سبک نوشتاری منحصربه‌فرد و جذاب خود، به بررسی مفاهیم عمیق و چالش‌برانگیز در مورد وجود انسانی می‌پردازد. او از طریق داستان‌های کوتاه و مثال‌های گوناگون، به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند با یک دیدگاه متفاوت به زندگی نگاه کنند و از تله‌های خودمحوری و روزمرگی رهایی یابند. «این هم مثالی دیگر» به موضوعاتی مانند انتخاب‌های روزانه، معنای زندگی، اهمیت همدلی و درک دیگران، و نقش آزادی واقعی در زندگی انسان می‌پردازد. والاس تأکید می‌کند که آزادی واقعی به معنای توانایی انتخاب چگونگی تفسیر و واکنش به تجربیات زندگی است. این کتاب برای خوانندگانی که به دنبال یافتن معنا و هدف در زندگی هستند و می‌خواهند از دیدگاه‌های تازه‌تری به چالش‌های روزمره نگاه کنند، اثری حیاتی است. والاس به خوانندگان یادآوری می‌کند که چگونه زندگی آنها می‌تواند با تغییر نگرش و افزایش آگاهی بهبود یابد.

دیوید فاستر والاس در «این هم مثالی دیگر» با بیانی ساده اما پرمعنا، به ما یادآوری می‌کند که زندگی بیش از آن چیزی است که به ظاهر می‌بینیم و ما می‌توانیم با انتخاب‌های آگاهانه و خودآگاهی بیشتر، تجربه زندگی خود را غنی‌تر کنیم. این کتاب برای هر کسی که به دنبال درک عمیق‌تر از خود و جهان اطرافش است، منبعی ارزشمند و الهام‌بخش است.

کتاب این هم مثالی دیگر

دیوید فاستر والاس
دیوید فاستر والاس (به انگلیسی: David Foster Wallace) (زاده ۲۱ فوریه ۱۹۶۲ - درگذشته ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۸) نویسندهٔ رمان و داستان‌های کوتاه و جستارنویس آمریکایی بود. او همچنین استاد دانشگاه پومونا در کلارمونت، کالیفرنیا و مقاله‌نویس بود. بیشترین شهرت والاس به خاطر رمان شوخی بی‌پایان (۱۹۹۶) بود که در سال ۲۰۰۶ توسط مجلهٔ تایم به عنوان یکی از «۱۰۰ رمان برتر انگلیسی‌زبان از سال ۱۹۲۳ تاکنون» معرفی شد.بسیاری او را جزو خلاق‌ترین نویسندگان معاصر می‌دانستند. وی برنده...
نکوداشت های کتاب این هم مثالی دیگر
Think of it as The Last Lecture for intellectuals.
این اثر "فاستر" بشدت برای اهل خرد توصیه میشود.
Time Time

David Foster Wallace's unbelievable graduation speech...will inspire you.
متن سخنرانی او در جشن فارغ التحصیلیش شما را به وجد می آورد.
Daily Candy

قسمت هایی از کتاب این هم مثالی دیگر (لذت متن)
اگر شما خودبه خود مطمئن اید که می دانید حقیقت چیست و کی و چی واقعا مهم اند آن وقت شما هم مثل من احتمال هایی را که بیهوده و آزارنده نیستند در نظر نمی گیرید. اما اگر واقعا یاد گرفته باشید که چه طور فکر کنید، چه طور توجه کندی، آن وقت شما هم گزینه های دیگری خواهید داشت. در واقع با شماست که موقعیت های شلوغ، پرسروصدا، کند و جهنمی را نه تنها معنی دار که مقدس کنید.

معلوم است که انواع مختلفی از آزادی وجود دارد، و در جهان بزرگ بیرون - جهان پیروزی و موفقیت و نمایش - چندان از ارزشمندترین نوع آن حرف زده نمی شود. این نوع آزادی واقعا مهم تمرکز می خواهد و آگاهی و نظم و تلاش و توانایی این که واقعا به فکر آدم ها باشید و برایشان ایثار کنید، بارها و بارها، میلیون ها بار، هر روز، به روش های کوچک و غیرجذاب. آزادی حقیقی این است.

خانه ای که در نهایت با موهایی آغشته به شامپو در آن می نشینم و وحشتی را که پرده از روی اش می افتد تماشا می کنم، متعلق به خانم تامپسون است که از باحال ترین هفتادو چهارساله های دنیاست و دقیقا از همان آدم هایی است که در شرایط اضطراری حتی اگر تلفنش اشغال باشد، می دانید می شود به خانه اش رفت.

حالا می رسیم به سوال اجتناب ناپذیر در بزرگ ترین آشپزخانه لابستر جهان که شاید در همه آشپزخانه های آمریکا هم مطرح باشد: آیا درست است که یک موجود ذی شعور را محض لذت چشایی مان زنده زنده بجوشانیم؟ و نگران های مرتبط دیگر: آیا سوال قبلی از این موضع گیری های اخلاقی و سانتی مانتال بازی های حوصله سربر است؟ اصلا در چنین بحثی درست یعنی چی؟ آیا همه چیز فقط به انتخاب شخصی ربط دارد؟

تقریبا همه کسانی که تنیس دوست دارند و در چند سال اخیر رقابت های تنیس مردان را در تلویزیون دنبال می کنند، لحظاتی را داشته اند که می توان به آن ها گفت «لحظه های فدرری.» این لحظه ها وقت هایی هستند که حین تماشای بازی سوییسی جوان فک می افتد، چشم از حدقه درمی آید و صدایی تولید می شود که همسران را از آن یکی اتاق می کشاند پای تلویزیون تا ببینند حال تان خوب است یا نه. این لحظه ها شدیدتر می شود اگر آن قدر تنیس بازی کرده باشید که درک کنید کاری که فدرر درست جلوی چشمان تان انجام داده تا چه اندازه غیرممکن است.