کتاب در کام نهنگ

Inside the Whale and Other Essays
و چند مقاله دیگر
کد کتاب : 3418
مترجم :
شابک : 978-964-453-093-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1940
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

جورج اورول از برجسته ترین نویسندگان قرن بیستم

معرفی کتاب در کام نهنگ اثر جورج اورول

کتاب در کام نهنگ، اثری نوشته ی جورج اورول است که نخستین بار در سال 1940 به انتشار رسید. جورج اورول را بیش از هر چیز دیگر، با کتاب های «مزرعه حیوانات» و «1984» به یاد می آورند، اما این مقاله های او بودند که جرقه ی شکوفایی او در حرفه ی نویسندگی را زدند. اورول در این مقاله ها، نه تنها از افکار خود پرده برمی دارد، بلکه قانونی را برای چگونگی فرآیند و پیشروی تفکر پیشنهاد می کند. آشنایی با استدلال های اورول و چگونگی بسط یافتن آن ها در این مقالات، تجربه ای بسیار آموزنده و البته لذت بخش است. گستره ی علاقه مندی های اورول بسیار وسیع بوده و نیم نگاهی به عناوین برخی از موضوعات موجود در این کتاب، این نکته را به خوبی نشان می دهد: «شلیک به یک فیل»، «لیر، تولستوی و دلقک» و «انگلیس، انگلیس شما».

کتاب در کام نهنگ

جورج اورول
اریک آرتور بلر با نام مستعار جورج اورول، زاده ی ۲۵ ژوئن ۱۹۰۳ و درگذشته ی ۲۱ ژانویه ۱۹۵۰، داستان نویس، روزنامه نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی بود. او را بیشتر برای دو رمان سرشناس و پرفروشش، مزرعه ی حیوانات و ۱۹۸۴ می شناسند. این دو کتاب بر روی هم بیش از هر دو کتاب دیگری از یک نویسنده ی قرن بیستمی، فروش داشته اند. او همچنین با نقدهای پرشماری که بر کتاب ها می نوشت، بهترین وقایع نگار فرهنگ و ادب انگلیسی قرن شناخته می شود.پدربزرگ او، توماس ریچارد آرتور بلر، یک روحانی بود. خود وی، خانواده اش را با ...
نکوداشت های کتاب در کام نهنگ
It expresses insightful thoughts with clarity and imagination.
این اثر، تفکراتی خردمندانه را با وضوح و خیال بیان می کند.
Library Thing

A collection of great essays.
مجموعه ای از مقالات برجسته.
Bookrags Bookrags

قسمت هایی از کتاب در کام نهنگ (لذت متن)
این میزان زیاد از تفکر چپگرا، نوعی بازی با آتش توسط افرادی است که حتی نمی دانند آتش داغ است.

اما هر از چند گاهی، رمانی پدیدار می شود که جهانی جدید را به روی ما می گشاید اما نه از طریق آشکار کردن چیزهای عجیب، بلکه به واسطه ی آشکار کردن چیزهای آشنا.

درنهایت، این نگرش مسیحی است که دنبال منافع خود و لذت طلبانه است، چون هدف، همیشه رهایی یافتن از تقلای دردناک زندگی زمینی و یافتن آرامشی جاودان در نوعی بهشت یا نیروانا است. نگرش انسانگرا می گوید تقلا باید ادامه داشته باشد و مرگ، بهای زندگی است.