کتاب همه جا پای پول در میان است

Keep the Aspidistra Flying
کد کتاب : 3411
مترجم :
شابک : 978-964-453-040-1
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1936
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

زنده باد گل های آپارتمانی
Keep the Aspidistra Flying
کد کتاب : 35462
مترجم :
شابک : 978-6229977200
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1936
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب همه جا پای پول در میان است اثر جورج اورول

کتاب همه جا پای پول در میان است، رمانی نوشته ی جورج اورول است که اولین بار در سال 1936 به چاپ رسید. این کتاب که جزئیات خودزندگی نامه ای درخشانی را در خود جای داده، شرحی تراژیک و در عین حال بذله گویانه از تقلای نویسنده ی کتاب «1984» برای فرار از یک زندگی مادی گرایانه است. گوردون کامستاک از مورد احترام بودن و پرستش پول توسط قشر متوسط اجتماع متنفر است. او «شغلی خوب» در تبلیغات را رها می کند تا به صورت نیمه وقت در یک کتابفروشی کار کند و زمان بیشتری برای نوشتن به دست آورد. او اما در عوض مغلوب فقری تحمیل شده از طرف خودش می شود که خلاقیت و روحیه اش را نابود می کند. فقط رزماری، رزماری همیشه وفادار، قدرت این را دارد که تعهد گوردون به سبک زندگی اش را به چالش بکشد. اورول از طریق شخصیت گوردون کامستاک، از نارضایتی های خود از جامعه پرده برمی دارد.

کتاب همه جا پای پول در میان است


ویژگی های کتاب همه جا پای پول در میان است

جورج اورول از برجسته ترین نویسندگان قرن بیستم

فیلمی بر اساس این کتاب در سال 1997 ساخته شده است.

جورج اورول
اریک آرتور بلر با نام مستعار جورج اورول، زاده ی ۲۵ ژوئن ۱۹۰۳ و درگذشته ی ۲۱ ژانویه ۱۹۵۰، داستان نویس، روزنامه نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی بود. او را بیشتر برای دو رمان سرشناس و پرفروشش، مزرعه ی حیوانات و ۱۹۸۴ می شناسند. این دو کتاب بر روی هم بیش از هر دو کتاب دیگری از یک نویسنده ی قرن بیستمی، فروش داشته اند. او همچنین با نقدهای پرشماری که بر کتاب ها می نوشت، بهترین وقایع نگار فرهنگ و ادب انگلیسی قرن شناخته می شود.پدربزرگ او، توماس ریچارد آرتور بلر، یک روحانی بود. خود وی، خانواده اش را با ...
نکوداشت های کتاب همه جا پای پول در میان است
Constantly fresh and frequently funny.
دائما تازه و به شکلی پیوسته سرگرم کننده.
Goodreads

A modern classic.
یک اثر کلاسیک مدرن.
The Guardian

قسمت هایی از کتاب همه جا پای پول در میان است (لذت متن)
ساعت دو و نیم بود. گوردون کومستاک ۲۹ ساله آخرین عضو خانواده ی کومستاک که نسبت به سنش پیرتر به نظر می رسید، در دفتر کار کوچکی که در پشت کتابفروشی آقای مک کچنی واقع بود، خودش را روی میز ولو کرده بود و با انگشت شست خود، پاکت سیگار را که چهار پنی بیشتر نمی ارزید، باز و بسته می کرد.

گوردون به پول بی احترامی کرده بود، علیه آن وارد جنگ شده و سعی کرده بود در گوشه ای خارج از دنیای پول عزلت نشین شود؛ اما این نوع زندگی نه تنها برای او بدبختی آورد، بلکه باعث ایجاد یک خلاء وحشتناک در او شد، یک حس ناگزیر پوچی. ترک پول، یعنی ترک زندگی. درستکار بودن بیش از حد هم نیاز نیست. چرا باید قبل از این که موعدش فرا برسد، بمیری؟ حالا او به دنیای پول برگشته بود و یا به زودی برمی گشت.

در آنجا خانه های استیجاری وجود داشت که برای هر پنج نفر فقط یک تخت خواب بود و اگر در این خانه ها کسی می مرد، تا زمان خاکسپاری، دیگر اعضای خانواده مجور بودند هرشب پیش او بخوابند!