کتاب راه خورشیدی

Rah-e Khorshidi
کد کتاب : 62755
شابک : 978-6222900267
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 287
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب راه خورشیدی اثر محمد اسفندیاری

در این کتاب نخست چند برگ از کارنامۀ زندگی استاد حکیمی را ورق زده ام و آنگاه به ارزیابی و تحلیل افکار او پرداخته و در ادامه آثارش را گزارش کرده ام. این اثر، تبلیغی نیست و نخواسته ام متاع حکیمی را بقبولانم، بلکه تحلیلی است و آهنگ آن داشته ام او را بشناسانم اعتراف میکنم که در این تحلیل، بی طرف نیستم و بسی از آموزه های او را باور دارم اگر بعضی این را عیب میدانند، از حسن آن نباید غافل بود؛ یعنی کسی همدلانه و از سر همفکری با دیگری از او سخن گفته و کوشیده است حقگزاری کند کاری که ممکن است مخالف و بی طرف (اگر وجود داشته باشد ) نتواند رعایت مجال ،خواننده از سویی و رعایت خاطر حکیمی، از سوی دیگر، کتاب حاضر را مختصر کرد. آشکارا بگویم که او رضا نمی دهد تا آنچه از زندگی و سیره زاهدانه و مخلصانه او میدانم بر قلم آورم. البته خود سالها پیش، سر آن داشت تا کتابی ذیل عنوان سرگذشت سرگذشت فراهم سازد و سرگذشت خویش را به قلم آورد. اما دریغا که دست سرنوشت وی را از نگارش این سرنوشت بازداشت و ذوالفقار علی در نیام و زبان او در کام ماند او دلنگران آن نیست که محجوب و مجهول ماند اما من دلنگران آنم که خواننده مغبون افتد و از شناخت او محروم.
بی چند و چون حکیمی یکی از معدود افرادی است که هر چه به او نزدیکتر و در او باریکتر شویم گرانبهاتر می نماید بر خلاف بسیاری دیگر که کنجکاوی در بارۀ آنها ) به جدایی منجر میشود و از دور بهتر مینمایند و همان به که از دور دیده شوند.

کتاب راه خورشیدی

محمد اسفندیاری
محمّد اسفندیاری (زاده ۱۳۳۸، تهران) اسلام‌پژوه، تاریخ‌نگار، کتابشناس و سرپرست دانشنامهٔ امامت (موسوعة الامامة فی نصوص اهل السنة) است. وی در تهران و قم به فراگیری علوم حوزوی پرداخت و از استادانی چون آیات یحیی نوری، جوادی آملی، استادی، گرامی قمی، وجدانی فخر و استاد حکیمی بهره برد. او عضو شورای عالی چندین نشریّه و نهاد و مشاور علمی برخی مؤسسه‌های علمی است. بعضی از کتابها و مقالاتش به عنوان آثار برگزیدهٔ کشوری، از جمله کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، انتخاب شده‌است.وی در سال ۱۳۷۶...