کتاب نامه های فلوبر

Gustave flaubert correspondance
کد کتاب : 140070
مترجم :
شابک : 978-6220606154
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 212
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 28 شهریور

معرفی کتاب نامه های فلوبر اثر گوستاو فلوبر

«‌نامه‌های فلوبر» کتابی نوشته گوستاو فلوبر، نویسنده فرانسوی است که بیشتر او را به نام کتاب معروفش «مادام بوآری» می‌شناسند. این کتاب در دسته آثار ناداستان و مستند تقسیم‌بندی می‌شود و در واقع مجموعه‌ای از نامه‌هایی است که فلوبر در طول زندگی برای افراد مختلف نوشته است. فلوبر تعداد فراوانی نامه دارد که گفته می‌شود بیش از چهار هزار نامه هستند که تاکنون با ویرایش و گزینش‌های مختلف به چاپ رسیده‌اند. اما کتاب «نامه‌های فلوبر»، که به‌تازگی ترجمه شده، بخشی از نامه‌هایی است که به وسیله رنه دشارم گزینش و ویرایش شده و شامل گزیده‌ای از نامه‌های شخصی، سیاسی و هنری گوستاو فلوبر است که او به اعضای خانواده و دوستانش نوشته است.
در این مجموعه نامه‌هایی به امیل زولا، ایوان تورگینیف، ژرژ ساند، همچنین لوئیز کولیت، معشوقه‌اش به چاپ رسیده است. در این کتاب تعدادی از نامه‌های فلوبر به ژرژ ساند، نویسنده و روزنامه‌نگار فرانسوی انتخاب شده که به‌مدت 14 سال با هم مکاتبه کرده و درباره سیاست، شیوه زندگی و نویسندگی با هم به مبادله عقاید پرداخته‌اند. گرچه این دو اختلافات عمیق در زمینه‌های مختلف با هم داشتند اما نامه‌نگاری آنها سال‌ها با احترام به طول انجامید.
بخش دیگری از کتاب هم به نامه‌های فلوبر به کولیت، معشوقه‌اش اختصاص دارد. فلوبر زمانی که دانشجوی حقوق بود نامه‌نگاری خود را به کولیت آغاز کرد. این بخش از نامه‌ها رابطه پر‌فراز‌و‌نشیب او با لوئیز کولیت را روایت می‌کند.
«نامه‌های فلوبر» اسناد زندگی و هنر او هستند زیرا او برخلاف رمان‌هایش در نامه‌ها، واقعیت زندگی و افکار خود را شرح می‌دهد و بی‌پرده و بی‌پروا عقاید خود را توصیف می‌کند. همچنین فلوبر در طول زندگی به کشورهای مختلفی از مصر تا فلسطین سفر کرده و در نامه‌های او می توان ردّ این سفرها و احساساتش را بازیابی کرد.

کتاب نامه های فلوبر

گوستاو فلوبر
گوستاو فلوبر، زاده ی 12 دسامبر 1821 و درگذشته ی 8 می 1880، رمان نویس فرانسوی بود.فلوبر در روئان در شمال نورماندی به دنیا آمد و در همان سنین کودکی، نویسندگی را آغاز کرد.او در سال 1840، روئان را به مقصد پاریس ترک کرد و در پایتخت به تحصیل در رشته ی حقوق پرداخت. فلوبر در پاریس دوستان اندکی داشت که یکی از آن ها، ویکتور هوگو بود. او در سال 1846 و پس از تجربه ی یک حمله ی صرع، پاریس را ترک گفت و مطالعه ی حقوق را رها کرد. فلوبر هیچوقت ازدواج نکرد و مخالف سرسخت بچه دار شدن بود. او در اغلب زندگی اش از ب...