کتاب از حاجی واشنگتن تا حاج کاظم

Haji Vashangton
ژانر های سینمایی در ایران
کد کتاب : 65640
شابک : 978-6001593369
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 88
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب از حاجی واشنگتن تا حاج کاظم اثر ناصر هاشم زاده

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ژانرهای سینمایی در ایران تجارب مختلفی کسب کرده‌ اند: گاه با پشت پا زدن به ذائقه مخاطب وطنی، به سینمای قصه ‌گو، بی ‌میلی کرده و گاه در اقتباس ‌گیری (البته از ادبیات خارجی) افراط کرده ‌اند؛ گاه در عرصه‌ های مهمی مانند جنگ تحمیلی قهرمان ‌پروری کرده و گاه از کاه، کوه ساخته و با قهرمان ‌سازی ‌های پوشالی، خواسته یا ناخواسته بر طبل سیاه ‌نمایی در اجتماع کوفته ‌اند؛ گاه به مسائل اقلیت روشنفکر جامعه اندیشیده و گاه روایتگر پارادوکس‌ های فکری شخص فیلم ساز شده ‌اند و … . تبیین عارضه‌ های مهمی مثل جشنواره ‌محوری، سیاست ‌زدگی، بی‌ توجهی به ظرفیت‌ های بکری چون «سینمای مشترک» (میان ملت‌ های دارای اشتراکات فرهنگی) و … در شکل ‌گیری فهم صحیح ما از حال و روز گونه‌ های مختلف سینمایی موثر است؛
بر همین اساس در این کتاب در ابتدا با رویکردی آسیب‌ شناسانه مهم ‌ترین مضامین و سویه ‌های فکری و فرهنگی ژانرهای مطرح سینمایی در کشور مطرح و در انتها نکات کلیدی و راهبردی برای اصلاح وضع موجود بیان می ‌شود.

کتاب از حاجی واشنگتن تا حاج کاظم

ناصر هاشم زاده
ناصر هاشم زاده متولد 1333 تهران و فارغ التحصیل فلسفه، دانشگاه تهران است. وی نویسنده مقالات فلسفی ـ هنری در مجلات و مطبوعات هنری می باشد. آثار تحقیقی و ترجمه: 1ـ انصارالحسین 2ـ عیار دانش 3ـ فرمان (عهدنامه) آثار ادبی: 1ـ رویای گمشده 2ـ ایمان یك غریب وی در سالهای اخیر به دلیل علاقه به فعالیت های سینمایی به ویژه در زمینه فیلمنامه پرداخته است كه به صورت مشاور و نویسنده در فیلمنامه های آثاری چون بید مجنون، رنگ خدا، زیر نور ماه و آواز گنجشكها و... شركت داشته است.
دسته بندی های کتاب از حاجی واشنگتن تا حاج کاظم