کتاب فرانسیس بیکن : منطق احساس

Francis Bacon : the logic of sensation
کد کتاب : 68200
مترجم :
شابک : 978-9648175806
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب فرانسیس بیکن : منطق احساس اثر ژیل دلوز

ژیل دلوز چندین نقاشی از فرانسیس بیکن را در آپارتمان خود در پاریس آویخته بود و روش و سبک آنها بر آثار دلوز تأثیر گذاشت. این کتاب «فرانسیس بیکن : منطق احساس» اولین ترجمه یکی از اصیل ترین و مهم ترین فیلسوفان فرانسوی قرن بیستم را در رویارویی صمیمانه با یکی از اصیل ترین و مهم ترین نقاشان آن قرن به ما نشان می دهد.
دلوز با در نظر گرفتن بیکن، بینش‌های ضمنی و آشکاری را در مورد منشأ و توسعه ایده‌های فلسفی و زیبایی‌شناختی خود ارائه می‌کند، ایده‌هایی که نقطه عطفی در مسیر فکری او هستند. فرانسیس بیکن اولین بار در سال 1981 به زبان فرانسه منتشر شد و به عنوان یکی از مهم ترین متون دلوز در زیبایی شناسی شناخته شد. با پیش‌بینی آثار او در مورد سینما، باروک و نقد ادبی، این کتاب را می‌توان نه تنها به‌عنوان مطالعه نقاشی‌های بیکن، بلکه به‌عنوان متنی حیاتی در فلسفه هنری گسترده‌تر دلوز به حساب آورد.دلوز در این کتاب مجموعه ای از مفاهیم فلسفی را خلق می کند که هر یک به جنبه خاصی از نقاشی های بیکن مربوط می شود، اما در عین حال جایی در "منطق عمومی احساس" پیدا می کند. این اثر با روشن کردن نقاشی‌های بیکن، منطق غیرعقلانی حس و خود عمل نقاشی ارتباط با هنرهای دیگر مانند موسیقی، سینما و ادبیات اشاره می‌کند. فرانسیس بیکن نقطه ورود ضروری به تکثیر مفهومی فلسفه دلوز به عنوان یک کل است.

ژیل دلوز (1925-1995) استاد فلسفه در دانشگاه پاریس بود. او به همراه فلیکس گواتاری کتاب «ضد ادیپ» و «هزار فلات» را نوشت.

کتاب فرانسیس بیکن : منطق احساس

ژیل دلوز
ژیل دلوز، زاده ی 18 ژانویه ی 1925 و درگذشته ی 4 نوامبر 1995، فیلسوفی فرانسوی بود.دلوز در پاریس به دنیا آمد. او پیش از آغاز جنگ جهانی دوم وارد مدرسه ی دولتی شد و قبل از تجاوز آلمانی ها به کشورش، برای تعطیلات به نورماندی رفته بود. دلوز از سال 1944 تا 1948 در دانشگاه سوربن به تحصیل فلسفه پرداخت و در سال 1956 با دنیز پل گرانژوان ازدواج کرد. او در سال 1957 به تدریس تاریخ فلسفه در سوربن روی آورد و از 1960 تا 1964 با مرکز ملی پژوهش اجتماعی همکاری داشت و تا سال 1987 نیز نشست های بسیاری را در رابطه با...
دسته بندی های کتاب فرانسیس بیکن : منطق احساس