کتاب تابستان و غم

Summer and sorrow
مجموعه شعر
کد کتاب : 7130
شابک : 9786002299406
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 453
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تابستان و غم اثر احمدرضا احمدی

این شاعر درباره ی جدیدترین اثرش چنین می گوید : تابستان و غم روایت تابستان گذشته است؛ روایت روزهایی که خودم افسرده بودم و پای همسرم که در سال های اخیر مراقبم است شکسته بود. شعرهای این کتاب محصول این دوره است.

کتاب تابستان و غم

احمدرضا احمدی
احمدرضا احمدی (زاده ۳۰ اردیبهشت ۱۳۱۹ در کرمان) شاعر و نمایشنامه‌نویس و نقّاش ایرانی است.آشنایی عمیق او با شعر و ادبیات کهن ایران و شعر نیما دستمایه‌ای شد تا حرکتی کاملاً متفاوت را در شعر معاصر آغاز و پی‌ریزی کند. از بیست سالگی به‌طور جدی به سرودن شعر پرداخت. وی نخستین مجموعه شعرش را با عنوان طرح در سال ۱۳۴۰ منتشر کرد که توجه بسیاری از شاعران و منتقدان دهه ۴۰ را جلب کرد. وی همچنین آثاری در ادبیات کودک و نوجوان دارد.احمدرضا احمدی بنیان‌گدار سبک موج نو در دهه ۱۳۴۰، در شع...
قسمت هایی از کتاب تابستان و غم (لذت متن)
کسی که از جهان ما رفته / بود / همسایه ی ما بود / خوش لباس بود / چشمان و دماغ زیبایی / داشت / صدای محزونی داشت / که به آواز شباهت داشت / سی سال بود / صبحانه را تنها می خورد / زنی را که دوست داشت / در سقوط هواپیما مرده / بود / از آسانسور، هواپیما / بیزار بود / قطار را دوست داشت / کبوتران در اطراف تابوتش / پرواز می کردند.