کتاب سه گام بر نردبان نوشتار

Three Steps on the Ladder of Writing
کد کتاب : 73460
مترجم :
شابک : 978-6225732018
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 191
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب سه گام بر نردبان نوشتار اثر الن سیکسو

کتاب « سه گام بر نردبان نوشتار » نوشته الن سیکسو توسط انتشارات ناهید منتشر شده است.
کتاب سه گام بر نردبان نوشتار ، کاوشی شاعرانه، ژرف نگر و در نهایت تکان دهنده درباره «علم عجیب نوشتن» است. در روایتی مغناطیسی و مقاومت ناپذیر، سیکسوس در مورد فرآیند نوشتن تأمل می کند و چند حوزه متمایز را که برای نوشتن «بزرگ» ضروری است بررسی می کند: مدرسه مردگان - این تصور که چیزی یا کسی باید بمیرد تا نوشته خوب متولد شود. مدرسه رویاها - نقش مهمی که رویاها در الهام و خروجی ادبی ایفا می کنند.
عشق سیکسوس به زبان و اشتیاق به نوشتار در هر صفحه مشهود است. سبک عاطفی او به شدت تحت تاثیر نویسندگانی است که او آنها را بیشتر تحسین می کند: رمان نویس برزیلی کلاریس لیسپکتور، شاعر روسی مارینا تسوتاوا، رمان نویسان اتریشی اینگبورگ باخمن و توماس برنهارد، داستایوفسکی و بیش از همه، کافکا.

کتاب سه گام بر نردبان نوشتار

الن سیکسو
هلن سیکسو (Hélène Cixous زاده ۵ ژوئن ۱۹۳۷) منتقد ادبی، فیلسوف، نمایش نامه‌نویس و فمینیست فرانسوی است. او بیش از ۴۰ کتاب و ۱۰۰ مقاله نوشته‌است. کتاب مشهورش «خنده مدوسا» (۱۹۷۶) نام دارد. ژاک دریدا معتقد بود که سیکسو بزرگ‌ترین نویسنده معاصر فرانسوی است.سیکسو در ۵ ژوئن ۱۹۳۷ در آوران، الجزایر فرانسه از مادر یهودی اشکنازی آلمانی به نام ایو (نام اصلی کلین) و پدری یهودی سفاردی الجزایری به نام جرج سیکسو متولد شد. جنایات جنگ جهانی دوم تأثیر بسیاری بر وی گذاشت. ه...