کتاب اسم و دیدار

Jon Fosse
یون فوسه (۴)
  • 30 % تخفیف
    80,000 | 56,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نیلا نیلا
    نویسنده:
کد کتاب : 77098
مترجم :
شابک : 978-9646900493
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1389
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب اسم و دیدار اثر یون فوسه

در جلد چهارم از مجموعه آثار نمایشی "یون فوسه" دو نمایش‌ نامه‌ی "اسم" و "دیدار" به طبع رسیده است. نویسنده در این دو نمایش، حال و هوای همیشگی آثار خویش را در موقعیت‌های تازه طرح می‌کند و از این رهگذر، مسائل و بحران‌های کلیدی دنیای معاصر را به تصویر می‌کشد که از آن جمله است: زوال خانواده، هویت و آینده‌ی بشریت.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
یون فوسه، متولد 1959، به طور گسترده ای یکی از مهم ترین نویسندگان زمان ما محسوب می شود. او تقریبا چهل سال رمان، نمایشنامه، شعر، داستان، مقاله و کتاب کودک نوشته است. آثار برنده جوایز او به بیش از پنجاه زبان ترجمه شده است و نمایشنامه های او بیش از هزار بار در سراسر جهان به روی صحنه رفته است.

فوسه در یک مزرعه کوچک در استراندبارم در منطقه هاردانگر نروژ بزرگ شد. او در دانشگاه برگن ادبیات خواند. او که در بیشتر دوران بزرگسالی خود یک نویسنده تمام وقت بود، به عنوان روزنامه نگار نیز کار کرده است و در آکادمی نویسندگی در هوردالند که یکی از شاگردانش کارل اووه کناسگارد بود، تدریس کرده است. او همچنین یک مشاور ادبی نیز بوده است. دولت نروژ اقامتگاه مادام العمر هنرمند افتخاری خود را به نام غار، واقع در اسلاتسپارکن در اسلو، نزدیک کاخ سلطنتی به او اعطا کرد. امروزه، فوسه در اسلو، در هاینبورگ آندر دوناو، اتریش، و در Frekhaug، نزدیک برگن زندگی می کند.

کتاب اسم و دیدار

یون فوسه
یون فوسه (Jon Fosse‎؛ زادهٔ ۲۹ سپتامبر ۱۹۵۹) نمایش‌نامه‌نویس، نویسنده اهل نروژ و برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۲۳ است. آثار وی به فارسی توسط نویسنده، مترجم و محقق تئاتر در کشور سوئد، محمد حامد توسط به فارسی ترجمه شده است.