کتاب اشوزدنگهه 4

Ashozadangeh
(خداوند،جهان،اندیشه:دست نوشته های شش هزار ساله ی اشوزدنگهه)
  • 15 % تخفیف
    80,000 | 68,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: موج موج
    نویسنده:
کد کتاب : 81288
شابک : 978-9645834478
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب اشوزدنگهه 4 اثر آرمان آرین

مغی به نام «اشوزدنگهه» یکی از جاودانان شده و تاریخ ایران را از زمان شهر باستانی «سیلک» تا دوران هم‌اکنون روایت می‌کند.

اشوزدنگهه مجموعه رمانی ست که در فاصلهٔ سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۳ نوشته و منتشر شده و داستان زندگی یک ابر-اسطورهٔ ایرانی را روایت می‌کند که شش هزار سال عمر دارد و هر سال، تنها یک روز پیر می‌شود.

اشوزدنگهه از عصر سیلک کاشان، زندگی پرماجرایی را طی می‌کند تا به عصر معاصر در امروز تهران می‌رسد و هم اینک نیز به‌طور ناشناس در جایی از این شهر زندگی می‌کند.

او تمامی سلسله‌های تاریخ ایران را زیسته و با بزرگان تاریخ و فرهنگ آن نشست و برخاست داشته و همچنین شاهد ماجراهای مهمی از تاریخ جهان بوده‌است. به همین ترتیب، مهم‌ترین اشیاء گمشده و آثار تاریخ ایران و جهان نیز هم اینک در موزهٔ شخصی اشوزدنگهه نگهداری می‌شوند و غول چراغ نیز پس از علاءالدین در اختیار اوست.

داستان بلند و پرفراز و نشیب اشوزدنگهه به‌صورتی غیرخطی و با ضرباهنگی پرشتاب از میان خاطره‌ها و عشق‌ها، نبردها و شخصیت‌ها بازگو می‌شود تا روایتی هزار و یک شب گون و رازآلود از جان ایران زمین برخیزد و بر دل و اندیشهٔ مخاطبان امروزی اش بنشیند.

سه گانهٔ اشوزدنگهه را "نشر موج" همراه با جلد چهارم آن، که پیوستی فلسفی و عرفانی از دست نوشته‌های این مرد شش هزار ساله است، منتشر کرده است.

کتاب اشوزدنگهه 4

آرمان آرین
آرمان ارین نویسنده، پژوهشگر و رمان نویس ایرانی استاو که با آفرینش اثر سه گانهٔ «پارسیان و من» به دنیای ادبیات شناسانده شد، جوان ترین برنده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران است. همچنین علاوه بر جوایز ملی بسیار، با دریافت لوح تقدیر از سی و یکمین کنگره بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) دانمارک در سال ۲۰۰۸، در لیست افتخار این کنگره قرار گرفت .