کتاب راز کوه پرنده

The Mystery of the Bird Mountain
پارسیان و من 2
  • 15 % تخفیف
    150,000 | 127,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: موج موج
    نویسنده:
کد کتاب : 6971
شابک : 978-9645834188
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

برنده جایزه بیست و سومین کتاب سال ایران 1384

برنده جایزه پنجمین دوره کتاب سال شهید غنی پور 1388

معرفی کتاب راز کوه پرنده اثر آرمان آرین

"راز کوه پرنده" عنوان جلد دوم از مجموعه کتاب های "پارسیان من"، به قلم نویسنده ی جوان و خوش آتیه ی ایرانی، "آرمان آرین" است که موفق شده عناوین " برنده جایزه بیست و سومین کتاب سال ایران 1384 " و "برنده جایزه پنجمین دوره کتاب سال شهید غنی پور 1388" را از آن خود نماید.
در ابتدای قصه ی "راز کوه پرنده" با پسری یتیم رو به رو می شویم که خدمتکار یک جادوگر شده و با رفتن به کوه و ورود به غار به اجبار جادوگر، سفر او در زمان آغاز می شود. این نوجوان که نامش سیاوش است، بعد از عبور از تونل زمان، به دنیایی از حماسه ورود می کند که در آن با رستم و سیمرغ و باقی اساطیر ایرانی همراه می گردد. در این مسیر او و خوانندگان همراه او، می آموزند که خشونت، شهوت و جاه طلبی چه عواقبی دارد و در انتهای مسیر خودبینی و خودخواهی و غفلت، تنها دیو پلید نابودی در انتظار نشسته است.
اما این پسر جوان که در کنار قهرمان بزرگی همچون رستم قرار گرفته، چه در او می بیند؟ مردی که یک تنه بار همه چیز را به دوش می کشد و علاوه بر امنیت سراسر مملکت، امنیت پادشاه خوش گذران و عیاش نیز بر عهده ی اوست. در "راز کوه پرنده" به قلم "آرمان آرین"، قصه ها و حقیقت ها آشکار می شود و نبردهای مختلفی در می گیرد. شادی ها به غم آغشته می شوند و غم ها رنگ غرور و مقاومت می گیرند. قهرمانان داستان در سرزمین باد و آفتاب سفر می کنند و قدم در راهی می گذارند که خواننده را پای قصه شان میخکوب خواهد کرد.

کتاب راز کوه پرنده

آرمان آرین
آرمان ارین نویسنده، پژوهشگر و رمان نویس ایرانی استاو که با آفرینش اثر سه گانهٔ «پارسیان و من» به دنیای ادبیات شناسانده شد، جوان ترین برنده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران است. همچنین علاوه بر جوایز ملی بسیار، با دریافت لوح تقدیر از سی و یکمین کنگره بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) دانمارک در سال ۲۰۰۸، در لیست افتخار این کنگره قرار گرفت .
قسمت هایی از کتاب راز کوه پرنده (لذت متن)
من با حیرت به بیابان برهوتی که اطراف ما را فرا گرفته بود، نگریستم . آیا پیرمرد حقیقت را می گفت ؟! یا این که دیوانه ی خیالبافی بود که تصوّراتی برای خود می پرداخت ؟ پیرمرد که انگار ذهنم را خوانده بود زمزمه کرد: اینجا را بر تو ظاهر خواهم ساخت تا بدانی که هیچ چیز نمی دانی ! و عصای سیاهش را که هفت گره ی پیچ در پیچ بر چوب خود داشت بالا برد و چرخی داد و به سوی تپّه ی بزرگ ، نگاه داشت . با تعجّب به حرکات جادوگر نگریستم . صدای همان نجوای مرموز بر فراز شن زار دوباره در گوشم پیچید که با زبانی نامفهوم امّا پرطنین ، چیزی را زمزمه می کرد! جادوگر، چشمانش را بست و عصایش را به سوی تپّه پرتاب کرد. عصا در شن ها فرو رفت و لحظه ای بعد درست از نقطه ای که عصا فرو رفته بود، شن ها باز شدند! بله ! شن ، نرم و آهسته ، از لبه ی شکافی که باز و بازتر می شد، فروریخت ، تا این که دهانه ی ورودی یک کاخ در برابر ما آشکار شد! پیرمرد، عصایش را برداشت و به من اشاره کرد تا به دنبالش وارد کاخ شوم . چنین کردم و لحظه ای بعد درون یک تالار با شکوه که سراسر از طلا بود، پا نهادیم ! پیرمرد، خنده کنان پیش رفت و گفت : اینجا کاخ پادشاهی بوده است که بر شهری که گفتم حکومت می کرد. آن زمانها اینجا بیابان نبود، بلکه جنگلی انبوه در کنار دریایی بی انتها محسوب می شد و در آبادانی ، شکوهمندترین شهر تمام جهان بود!