کتاب پروانه ای روی شانه

A butterfly on the shoulder
کد کتاب : 19602
شابک : 978-6006605296
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

برنده جایزه کتاب سال حبیب غنی پور

معرفی کتاب پروانه ای روی شانه اثر بهنام ناصح

«پروانه‌ای روی شانه» داستان جدال است، جدال بین رویا و واقعیت. آن‌هنگام که دست حقیقت سیلی محکمی به گوش‌مان می‌نوازد و تازه می‌فهمیم کجای دنیا ایستاده‌ایم. چه می‌خواستیم، چه شده و از این پس چه باید بکنیم. بهنام ناصح در کتاب خود ما را به دنیای ناشنوایان می‌‎برد، با آنها سر یک سفره می‌نشاند و چالش‌های خانوادگی‌شان را به‌مان می‌نمایاند.
راوی داستان در هر فصل تغییر می‌کند و همین کار به شیرینی بیشتر اثر افزوده است. حین خواندن «پروانه‌ای روی شانه» لحظه‌ای ناشنوا می‌شوید، لحظه‌ای فرزندی ناشنوا دارید و دقایقی بعد کاملا فراموش می‌کنید که چه برداشتی از ناشنوایی دارید، چرا‌که بهنام ناصح با چنان ظرافتی احساسات و اخلاقیات انسانی را لابه‌لای سطور گنجانده که بعید است با یکی از راوی‌ها هم‌ذات‌پنداری نکرده و در غم و شادی او شریک نشوید. منیر، مسعود، سیاوش، نرگس و منصوره اعضای دو خانوادۀ متفاوت و راوی‌های اصلی داستان هستند که هرکدام چالش‌های زندگی خود به‌عنوان یکی از اعضای خانواده را برای ما به تصویر می‌کشند و در جریان داستان به‌نحوی به هم ربط پیدا می‌کنند.

کتاب پروانه ای روی شانه

بهنام ناصح
بهنام ناصح (متولد ۱۳۵۲ در رشت) نویسنده معاصر ایرانی است. بهنام ناصح رمان «ایراندخت»، «پروانه‌ای روی شانه»، «خاطرات خانه‌ی ابری» و بازنویسی جوامع الحکایات سدیدالدین عوفی و سردبیری مجله اینترنتی ماندگار را در پرونده کاری خود دارد. ناصح برای نوشتن رمان «ایراندخت» درشانزدهمین دوره جایزه کتاب فصل ایران مورد تقدیر قرار گرفت. وی سال بعد به جایزه گام اول دست یافت.