کتاب سقراط

Socrates
کد کتاب : 82120
مترجم :
شابک : 978-9643294557
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 79
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سقراط اثر آنتونی گاتلیب

کتاب «سقراط» اثری نوشته «آنتونی گاتلیب» است که نخستین بار در سال 1999 به انتشار رسید. «سقراط» به قاضی های آتنی هشدار داد: «اگر مرا به مرگ محکوم کنید، به راحتی کسی را نخواهید یافت که جایم را بگیرد.» همین اتفاق نیز رقم خورد و جرعه ای شوکران باعث شد سنت فلسفی غرب، پدر بنیانگذار خود را از دست بدهد. با این حال، تأثیرات «سقراط» قرار نبود به این راحتی ها از بین برود. گفته های او توسط شاگرد وفادارش، «افلاطون» به ثبت رسید و اکنون آموزه هایش به مدت 27 قرن از گزند زمان در امان مانده است. نگاه «سقراط» به تحصیل به عنوان راهی برای کشف خویشتن، و نگرش او به فلسفه به عنوان نوعی آماده سازی برای مواجهه با زندگی، همیشه جایگاهی ویژه در اندیشه غرب داشته است. «گاتلیب» به مخاطبین خود نشان می دهد که «سقراط» به اندازه ای به ارزش های مورد نظرش باور داشت که حاضر شد برای دفاع از آن ها، جانش را از دست بدهد.

کتاب سقراط

آنتونی گاتلیب
آنتونی گاتلیب (انگلیسی: Anthony Gottlieb) یک نویسنده انگلیسی، ویراستار ارشد سابق اکونومیست و اندیشه‌نگار است.کارهای گاتلیب شامل رؤیای خرد: تاریخ فلسفه از یونان تا رنسانس، رؤیای روشنگری: طلوع فلسفهٔ جدید و سقراط است.
نکوداشت های کتاب سقراط
First-hand experience of philosophy.
تجربه ای بی واسطه از فلسفه.
Times Times

A short and readable introduction to Socrates and his contemporaries.
مقدمه ای کوتاه و خواندنی بر «سقراط» و معاصرینش.
Hachette

For anyone who wants to know the essential points.
برای هر کسی که می خواهد نکته های ضروری را بداند.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب سقراط (لذت متن)
«سقراط»، قدیس و شهید فلسفه است. هیچ فیلسوف بزرگ دیگری بدین گونه دغدغه زندگی توأم با راستی و راست کرداری نداشته است.

سقراط نیز مانند بسیاری از شهیدان انتخاب کرد که وقتی می توانست با تغییر رویه خود، احتمالا جانش را از مهلکه مرگ برهاند، هیچ کوششی برای نجات خود نکند.

به گفته «افلاطون»، که در آن هنگام خود در دادگاه حضور داشت، «سقراط» به قاضیان گفت: «بر خطایید... اگر گمان می کنید مردی که شایسته همه چیز است می بایست وقت و عمر خود را صرف سبک و سنگین کردن خوف و رجای زندگی و مرگ کند. او در هر کاری فقط یک چیز پیش چشم دارد، و آن این است که آیا دارد راست و درست عمل می کند یا نادرست.»