کتاب کانت

Kant
  • 28,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: آگه آگه
    نویسنده:
کد کتاب : 82123
مترجم :
شابک : 978-9643294540
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 87
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کانت اثر رالف واکر

کتاب «کانت» اثری نوشته «رالف واکر» است که اولین بار در سال 2011 به انتشار رسید. در جهان گسسته امروز که ستم و تردید در آن به شکلی فزاینده در حال رشد است، فلسفه اخلاقی «امانوئل کانت» بیش از هر زمان دیگری مهم و تأثیرگذار جلوه می کند. و شاید نیاز به مطلق گرایی اخلاقی در هیچ زمانی بیشتر از نیاز ما در این «عصر ابهام، نابودی پندارهای گذشته، و بدبینی» نبوده است. این همان نقطه ای است که اهمیت اندیشه های «کانت» را می توانیم در آن درک کنیم چرا که فلسفه اخلاقی او همچنان برای تمام اندیشمندان برجسته در این حوزه، تأثیرگذار و مهم به حساب می آید. شرح خواندنی «رالف واکر» از قدرت و اهمیت احیا شده ی اندیشه مرکزی «کانت» پرده برمی دارد: مبنایی واقعا عینی و مطلق برای قانون اخلاقی مدرن.

کتاب کانت

رالف واکر
رالف چارلز ساترلند واکر (زاده ۲ ژوئن ۱۹۴۴) فیلسوف کالج ماگدالن، آکسفورد و متخصص فلسفه امانوئل کانت است.واکر تحصیلات متوسطه خود را در مدرسه گرامر آبردین، مدرسه سلوین هاوس و مدرسه کالج ترینیتی دریافت کرد. او سپس در مک‌گیل و آکسفورد تحصیل کرد، جایی که او در کالج بالیول، دانش‌پژوه رودز بود، قبل از اینکه در سال 1968 به عنوان همکار در کالج مرتون وارد دانشگاه شود. از سال 1993 تا 2003 او نماینده انتشارات دانشگاه آکسفورد و از سال 2000 تا 2006 رئیس بخش علوم انسانی در آکسفورد، یکی از ارشدترین ...
نکوداشت های کتاب کانت
Clear, concise and overwhelmingly convincing.
شیوا، موجز و فوق العاده مجاب کننده.
Amazon Amazon

A stimulating, highly accessible guide.
راهنمایی تفکربرانگیز و کاملا قابل فهم.
Barnes & Noble

A promising venture.
یک ماجراجویی نویدبخش.
Times Times

قسمت هایی از کتاب کانت (لذت متن)
«کانت» بر آن است که قانون اخلاقی عینی وجود دارد. این قانون نه از روی تجربه، بلکه به حکم عقل بر ما معلوم می شود.

قانون اخلاقی ما را به عمل کردن ملزم می کند، یا از عمل کردن پرهیز می دهد. اما صرفا به این دلیل که این عمل را این قانون لازم آورده یا ممنوع داشته است. این قانون، یک «امر مطلق» است: اما نه حجیت و اقتدار آن، نه قدرت آن در برانگیختن ما، از هیچ چیز مگر خود آن سرچشمه نمی گیرد.

«کانت» این اندیشه ها را مردود می شمرد، زیرا این اندیشه ها اخلاق را وابسته به چیزی بیرون از خود می کردند: یعنی اراده خدا، یا میل به ارتقای رفاه. «کانت» این اندیشه را هم رد کرد که بنابر آن، اخلاق عبارت است از پرورش و گسترش طبیعی احساس های معینی که به طبیعت انسان تعلق می گیرد و لاغیر. این با خصلت ذاتا عقلانی انسان سازگار نیست.