کتاب ولتر

Voltaire
  • 27,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: آگه آگه
    نویسنده:
کد کتاب : 82122
مترجم :
شابک : 978-9643294526
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ولتر اثر جان گری

کتاب «ولتر» اثری نوشته «جان گری» است که اولین بار در سال 1998 به چاپ رسید. «گری» به توضیح اهمیت «ولتر» در «عصر روشنگری» و همچنین رقابت او با «ژان ژاک روسو» می پردازد. «ولتر» سعی کرد جامعه را از بند محدودیت ها و قدرت تحمیل شده توسط مذهب رها کند و باوری سکولار را به جای آن بنشاند. این نکته ای است که «جان گری» بارها و بارها در طول کتاب به آن اشاره می کند: این که «روشنگری» تلاشی بود برای کنار زدن یک نوع مشخص از دین، و جایگزین کردن آن با نوعی دیگر. فلسفه سیاسی «ولتر» انعطاف پذیر بود، چرا که او انتظار نداشت یک نوع مشخص از حکومت بتواند تمام نیازهای «روشنگری» را برآورده کند. «ولتر» اما اعتقاد داشت حکومت ها می توانند از طریق فرهنگ یا سایر ضرورت های تاریخی، با تغییر مواجه شوند.

کتاب ولتر

جان گری
جان گری (John Gray) (زادهٔ ۱۷ آوریل ۱۹۴۸) متخصص در فلسفه سیاسی و محقق در زمینه تاریخ نظریه‌ها و استاد بازنشسته مدرسه اقتصاد لندن و دانشگاه آکسفورد است.جان گری بنیادهای مشترک در اندیشهٔ لیبرال را فرد گرایی، تساوی گرایی (در فرصت‌ها) و جهان گرایی برمی‌شمارد. ویژگی فرد گرا بودن حاکی از تفوق اخلاقیات بر زندگی نوع بشر است و در تقابل با فشار ناشی از جمع گرایی سوسیالیست‌ها پا به عرصهٔ وجود گذاشت. ویژگی تساوی گرا بودن حاکی از همان فلسفهٔ اخلاقی است که تمام افراد باید از موقعیت&zwnj...
نکوداشت های کتاب ولتر
An important entry in a distinctive new series.
عنوانی مهم در یک مجموعه جدید متمایز.
Better World Books

Admirable for the intelligence and clarity of the writing.
تحسین برانگیز به خاطر هوشمندی و شفافیت نثر.
Library Journal Library Journal

A short and adequate introduction to Voltaire.
مقدمه ای کوتاه و شیوا بر «ولتر».
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب ولتر (لذت متن)
موضوع فلسفه «ولتر»، بسط و پرورش تحقیق، و چه بسا کمتر از آن، ترویج تردید شکاکانه نبود. غرض از این فلسفه، یافتن اعتقادی جدید بود. «ولتر» کوشید ایمان بشردوستانه ی روشنگری را به جای دیانت مسیحی بنشاند.

نزد «ولتر»، فلسفه ماجرایی فکری نیست که پایانش همیشه به شک ختم می شود، فلسفه مانند علوم طبیعی، ابزاری برای رهایی انسان است.

آزادی از قید خرافه، بسط و گسترش ثروت و دانش، پیشرفت به سوی تمدن جهانی-این پروژه روشنگری، که هرگز در آن تردید نکردند-سراسر دوران بزرگسالی «ولتر» را جان بخشید. این فکر، الهام بخش کارزارهای خستگی ناپذیر او بر ضد بی عدالتی و تمسخر پایان ناپذیر مقامات عصرش بود.