کتاب رد پای خدایان

Tracking the Gods
(یونگ شناسی کاربردی)
کد کتاب : 84437
مترجم :
شابک : 978-6008991045
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب رد پای خدایان اثر جیمز هالیس

از میان ش نهای روان صحراها گرفته تا سرزمینهای یخ زده قطبی؛ از اقیانوسهای پهناور تا جنگلهای کهن و فلاتهای مرتفع فرقی نمیکند هر جایی که انسانها اولین بار در آن مکان گرد هم آمده اند این سوالها همیشه با آنها بوده است ما که هستیم؟ چطور به اینجا آمده ایم و به کجا میرویم؟ این سوالها همواره و به شکلهای مختلف در زندگی انسانها نمود یافته است سوالهایی که بارها و بارها به زبان آوردهاند؛ موضوع بسیاری از نقوش حکاکی شده بر دیواره غارهایشان بوده است؛ در الگوی منظم و تکرار شونده فصل،ها در آیین و رسومهای مربوط به تولد و مرگ و حتی جنگ و عشق ورزی حضور داشته اند.
امروز هم همان سوالهای روزهای نخستین گریبان انسان مدرن را رها نکرده است اگر یک ویژگی وجود داشته باشد که نوع بشر را از انواع دیگر موجودات متمایز کند، قدرت مطرح کردن این سوالها تحمل رویارویی با آنها و نیاز ما به قرار گرفتن در ضرباهنگ عظیم تغییر و پیوستگی است.
گاهی اوقات محققان و نویسندگان مکتب ،یونگ به چشم عموم خوانندگان مبهم و گیج کننده به نظر میرسند؛ زیرا اغلب در آثارشان بسیار به اسطوره ها ارجاع میدهند. آنها عموما از افسانههای کهن در مطالبشان بهره می.گیرند این داستانها زیبایی خاصی به مطالب میبخشند اما فایده و کاربردشان از منظر روان شناسی برای بسیاری از خوانندگان این آثار هنوز مبهم است خوانندگان آثار مکتب یونگ معمولا دو نوع طرز تفکر درباره پیروان این مکتب دارند یا سعی میکنند با شیوه و عملکرد آنها کنار بیایند یا در بدترین حالت پیروان مکتب یونگ را افرادی با ذهنهای ،گنگ ترسناک و رازآلود میدانند. کتاب حاضر تلاشی است برای روشن کردن این موضوع که چرا روان شناسان مکتب یونگ تا این اندازه وامدار اسطوره ها و داستانهای اساطیری اند.

کتاب رد پای خدایان

جیمز هالیس
دکتر جیمز هالیس رییس انستیتو یونگ واشنگتن و یکی از برجسته‌ترین روانکاوان یونگی (پیرو مکتب پروفسور کارل گوستاو یونگ) است. او در ایالت ایلینوی آمریکا متولد شد و در سال ۱۹۶۲ از دانشگاه منچستر فارغ‌التحصیل شد. جیمز هالیس پیش از آن که مجدداً بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۲به عنوان یک روانکاو پیرو مکتب یونگ در انستیتو یونگ زوریخ آموزش ببیند، مدت ۲۶ سال در کالج‌ها و دانشگاه‌های متعددی به تدریس علوم انسانی پرداخت..
قسمت هایی از کتاب رد پای خدایان (لذت متن)
«ما همچون پیشینیان و فرزندان خود، همواره با این پرسش ها روبه رو بوده ایم: «چگونه به اینجا آمده ایم؟ چه کسانی یا چه چیزهایی پیش از ما اینجا بوده اند یا پس از ما به اینجا خواهند آمد و چرا؟» پرسیدن چنین سوال هایی طبیعی است؛ زیرا فهمیدن این نکته که چه کسی هستیم، مستلزم آگاهی از معنای مرگ و سرنوشت است. بخش مربوط به شناخت کائنات در اسطوره، به سوال هایی دربارهٔ سرمنشأ پیدایش، شناخت رستاخیز یا به عبارتی، به مفهوم آغاز و انجام می پردازد. مهم این است که آیا فردی در زندگی اش متوجه مسائلی مانند بی نظمی و آشوب های اتفاقی، پوچی و بیهودگی، آشکارشدن قوانین طبیعت یا نقشهٔ هوشمندانه و درعین حال، فهم شدنی ای که در پشت صحنهٔ این عالم در جریان است؛ شده باشد یا خیر. درست همان زمانی که فردی فکر می کند این جهان پوچ و خالی از معناست، سنگینی معنا را روی شانه هایش احساس می کند.