کتاب عاشقان یک شبه

Lovers for a Day
کد کتاب : 8731
مترجم : حسن اکبری بیرق
شابک : 9789645476760
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 116
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1964
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عاشقان یک شبه اثر ایوان کلیما

"عاشقان یک شبه" کتابی است نوشته ی "ایوان کلیما"، نویسنده ی توانای اهل چک، که در آن چهار داستان که از فضاهای متفاوتی برخوردار هستند اما همگی دارای یک زمینه ی مشترک هستند، تعریف شده است و آن زمینه ی مشترک چیزی نیست جز عشق. نویسنده ی این کتاب، به سبب نوآوری در داستان نویسی و قلم منحصر به فرد خود از سوی لس آنجلس تایمز یک "نابغه ی اهل چک" خوانده شده است و این داستان های خیره کننده و زیبا که مورد توجه خوانندگان و منتقدان زیادی قرار گرفته اند، از دهه ی شصت میلادی جای خود را در کتابخانه ها و ذهن افراد کتابخوان پیدا کرده اند.
در مجموعه ی "عاشقان یک شبه"، آنچه "ایوان کلیما" به خوانندگان خود عرضه می کند، یک گالری رنگارنگ از افرادی است که در جستجوی عشق به عنوان یک راه فرار، نجات و رستگاری اند. داستان هایی که در مجموعه ی "عاشقان یک شبه" به قلم "ایوان کلیما" با آن مواجه هستیم عبارت اند از "اعدام یک اسب"، "خط تولید"، "لینگولا" و "ماه عسل" که هر یک داستانی جذاب و قابل تامل را پیش روی مخاطب می گذارند.
"عاشقان یک شبه" کتابی است که افشره ی جهان بینی مخصوص "ایوان کلیما" را به خواننده می شناساند و تاریخچه ای شخصی از تکاملی ملی را در کنار ارزیابی تکان دهنده ی او از تلاش انسان برای یافتن رهایی در عشق به تصویر می کشد. او با نگاهی شوخ طبعانه و بازیگوشانه به عشق می نگرد و مهر و محبتی را که گاه در آن کمرنگ می شود، بار دیگر عرضه می کند. "ایوان کلیما" با نقایصی که ممکن است در تاریخ و در عشق وجود داشته باشد کنار آمده و حاصل این صلح، کتاب "عاشقان یک شبه" است.

کتاب عاشقان یک شبه

ایوان کلیما
ایوان کلیما، زاده ی 14 سپتامبر 1931، نویسنده ای اهل چک است.کلیما دوران کودکی خود را در ترزیناشتات گذراند. بسیاری از آثار کلیما و هم عصرانش در دوره ای ممنوع الانتشار شدند اما او از کشورش خارج نشد و به گفته ی خود، در کنار شادی ها و اندوه های هموطنانش ماند. او در سال 1969 به دعوت دانشگاه میشیگان، برای تدریس به آمریکا رفت. کلیما یک سال بعد به پراگ بازگشت و به نوشتن نمایشنامه و داستان روی آورد اما آثارش تا سال 1989 فقط در خارج از چکسلواکی منتشر می شدند. کلیما در سال 2002 موفق شد جایزه ی فرانتس کاف...
نکوداشت های کتاب عاشقان یک شبه
Ivan Klima’s view of love is often witty, sometimes playful, and has a convincing sense of the erotic . . . [and] the kindness that can endure between a husband and wife long after the passion has fled.
نگاه ایوان کلیما در مورد عشق اغلب شوخ ، گاه بازیگوش و دارای حس قانع کننده از منظر شهوانی است. . . مهربانی که می تواند بین زن و شوهر مدت ها پس از فرار اشتیاق دوام آورد.
New York Times Book Review New York Times Book Review

قسمت هایی از کتاب عاشقان یک شبه (لذت متن)
می دونی عاقبتش بد تموم می شه. به زودی هم تموم می شه و امیدی هم برای جاودانگی نیست؛ ولی زندگی می کنی. مردم هم همین طوری عاشق می شن، همون شکلی که زندگی می کنن، می خوان ادامه پیدا کنن؛ ولی امیدی برای ادامه پیدا کردنش ندارن. با چشم های بسته و ناراحتی که به شادی شون غلبه می کنه، عاشق می شن و فکر نمی کنن و نمی خوان فکر کنن.