کتاب دیباچه ای بر روابط بین الملل

International Relations
کد کتاب : 89345
مترجم :
شابک : 978-6006799353
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 7 خرداد

معرفی کتاب دیباچه ای بر روابط بین الملل اثر استفانی لاوسن

روابط بین‌الملل به‌عنوان یک رشته دانشگاهی متمایز در اوایل قرن بیستم پدیدار شد، اما مبانی فلسفی آن از قرن‌ها تفکر در مورد ماهیت انسان، قدرت و اقتدار، عدالت و بی‌عدالتی و پیامدهای آنها بر روابط درون و بین جوامع سیاسی استوار است.
استفانی لاوسون در این ویرایش کاملا اصلاح شده و به روز شده سوم متن محبوب خود، رویکرد تاریخی و زمینه ای گسترده ای را در معرفی خوانندگان با مضامین اصلی و دیدگاه های نظری در IR حفظ می کند و در عین حال به مسائل و چالش های کلیدی در دوره معاصر نیز می پردازد. اینها عبارتند از ظهور دولت ها و امپراتوری ها، نظریه هایی از رئالیسم کلاسیک و لیبرالیسم تا نظریه پسااستعماری و «سبز»، تاریخ بین المللی قرن بیستم، امنیت و ناامنی، حکومت جهانی و نظم جهانی، اقتصاد سیاسی بین المللی، جهانی شدن، آینده جهان دولت مستقل و چشم انداز جهان "پسا بین المللی".
این کتاب که به سبک روایی در دسترس نوشته شده است، آغازگر ایده‌آلی برای دانشجویان در سطح کارشناسی و فراتر از آن، از جمله کسانی است که تحصیلات تکمیلی در رشته IR را انجام می‌دهند که آموزش‌های آکادمیک قبلی در این زمینه کم یا بدون آموزش قبلی انجام می‌دهند.

کتاب دیباچه ای بر روابط بین الملل

استفانی لاوسن
استفانی لاوسون (31 ژانویه 1953) کرسی های سیاست و روابط بین الملل را در دانشگاه های آنگلیا شرقی و بیرمنگام در بریتانیا و دانشگاه مک کواری سیدنی بر عهده داشته است. او همچنین دانشیار ارشد پژوهشی، دانشکده علوم انسانی دانشگاه ژوهانسبورگ و استاد افتخاری دپارتمان امور اقیانوس آرام دانشگاه ملی استرالیا است. او عضو آکادمی علوم اجتماعی استرالیا، رئیس سابق انجمن مطالعات سیاسی استرالیا و سردبیر سابق مجله امور بین‌الملل استرالیا است.
دسته بندی های کتاب دیباچه ای بر روابط بین الملل
نکوداشت های کتاب دیباچه ای بر روابط بین الملل
Professor Lawson has provided us with an engaging and sophisticated introduction to International Relations which, now in its third edition, has proven the value of an approach that provides a long-term historical perspective on the enduring questions at the heart of this subject.
پروفسور لاوسون مقدمه ای جذاب و پیچیده بر روابط بین الملل برای ما ارائه کرده است که اکنون در ویرایش سوم خود، ارزش رویکردی را به اثبات رسانده است که دیدگاهی تاریخی درازمدت در مورد سوالات پایدار در قلب این موضوع ارائه می دهد.
Rosemary Foot

Students and instructors alike will be pleased to see a third edition of Stephanie Lawson's very successful text.
دانش آموزان و مربیان به طور یکسان از دیدن نسخه سوم متن بسیار موفق استفانی لاوسون خوشحال خواهند شد.
John Ravenhill

قسمت هایی از کتاب دیباچه ای بر روابط بین الملل (لذت متن)
اندیشه های مربوط به سیاست ،جهان اغلب به وسیله ی رویدادهای تعیین کننده ی خاصی شکل میگیرند که باعث تغییرات قابل توجهی شده اند. مثال اعلای چنین رویدادهایی وقایعی هستند که با خشونت گسترده پیوند دارند ،یقینا جنگهای جهانی قرن بیستم و جنگ با ترور» در دوران جدیدتر باید به عنوان رویدادهایی کلیدی و تعیین کننده مد نظر قرار گیرند. تهدید به خشونت در مقیاسی بالقوه گسترده نیز مشخصه ی پویش دوران جنگ سرد بود که بیش از چهار دهه بر سیاست جهان سلطه داشت خود رشته ی روابط بین الملل نیز زاده ی نیاز به بررسی علل جنگ و شرایط صلح در پی اولین جنگ جهانی بود و این موضوع از آن زمان تاکنون کانون اصلی رشته باقی مانده است. خشونت تنها عاملی نیست که میتواند نظام بینالملل را مختل کند عوامل اقتصادی نیز بر این امر تأثیر چشمگیری دارند.