کتاب ذخیرة المومنین

Momenin
در فضایل و اعمال شب و روز جمعه و در فواید و اثرات صلوات بر محمد (ص) و آله
کد کتاب : 90100
شابک : 978-6001350924
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 72
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 30 اردیبهشت

معرفی کتاب ذخیرة المومنین اثر عباسعلی کیوان قزوینی

کتاب ذخیره المومنین اثری است در باب فضائل و اعمال شب و روز جمعه و در زمینه فوائد و اثرات صلوات بر محمد صلی الله علیه و آله و خاندان ایشان که به همت آیت الله شیخ ملا عباس کیوان قزوینی به نگارش در آمده و با حواشی مسعود رضا مدرسی چهاردهی از سوی انتشارات آفرینش به چاپ رسیده است.

کتاب پیش رو اثری است که با تکیه بر احادیث و سخنان موجود از پیامبر گرامی اسلام و خاندان مطهر ایشان، از سوی یکی از فقهای تشیع که از اخباری و اصولی اجازه اجتهاد یافته و به نقل روایت مجاز بوده، مجموعه ای از اعمال و اذکار را برای گشایش امور و دستیابی به حاجات در اختیار قرار داده و به کوتاه ترین راه برای رسیدن به مقصود که همان توجه و عمل به بیانات پیامبر و امامان معصوم است، رهنمون شده است.

کتاب ذخیرة المومنین

عباسعلی کیوان قزوینی
عباسعلی کیوان قزوینی، عباس بن اسماعیل بن علی بن معصوم شاهزاده منصورالملک صفوی، ملقب به «منصورعلی شاه» در عصر روز چهارشنبه بیست و چهارم ذیحجه سال ۱۲۷۷ هجری قمری (دوازدهم تیر ماه ۱۲۳۹ هجری شمسی برابر سوم ژوئیه ۱۸۶۲ میلادی و ۱۲۳۰ یزد گردی) در قزوین متولد شد. .شیخ سیار و مدعی قطبیت (بر سر مقام قطبیت وی اختلاف نظر وجود دارد، در برخی منابع وی را قطب خوانده و در برخی منابع خیر) فرقه‌های مختلف دراویش. وی از نوادگان شاه عباس صفوی و دارای نفوذ فراوان در خانقاه‌ها و از جمله پشتیبان...
قسمت هایی از کتاب ذخیرة المومنین (لذت متن)
عزیزان پشیمانی فائده ندارد، الان فرصت است، هر قدر برادر می توانی ذخیره کن و از گناهان پشیمان شو، خدا بیامرزد، والا در آخرت پشیمان خواهی شد اما ثمر ندارد و نیز در آخرت خواهی بر حال خود آنقدر گریه کرد که به خون خود غلطید ولی ثمر ندارد، اما در دنیا اگر یک ساعت به حال خود فکر کنی که آخرت تو چگونه خواهد شد و برای خود غصه خوری، ثواب هفتاد سال عبادت می بری. ای عزیز به خدا قسم در هر جزئی عمل خیری آنقدر ثواب هست که جز خدا کسی نمی داند، ما اگر در فکر خود نباشیم خدا چه کند، چنانچه پیامبر (ص) فرمود: هرکه هروقت صدای اذان می شنود یک مرتبه بگو مرحبا بالقائلین عدلا و بالصلاه مرحبا و اهلا صد هزار حسنه در نامه عملش ثبت می شود و صد هزار سیئه ازو محو می شود و صد هزار درجه برایش بلند می شود. شخصی از علما شنید تعجب کرد از اینقدر ثواب از برای دو کلمه، شبی در خواب شنید گوینده ای از زبان خدا می گوید ای فاضل مگر نشنیده ای که شاعری دو شعر از برای پادشاهی ساخته بود، وی را خوش آمد صد هزار تومان به آن شاعر داد که ما پادشاه پادشاهانیم از ما این ثواب ها عجب نیست. بلی هر که به درگاه خدا آشنا باشد از این ها بیشتر می داند اگر از خدا دور باشد به خود ظلم کرده. عزیزا اگر از تو بپرسند که خدا به تو مهربان تر است یا خودت، خواهی گفت هیچکس از خودش به کسی مهربان تر نیست، ولی من می گویم خدا مهربان تر است به تو از خودت زیرا اگر تو به خود مهربانی پس چرا در فکر خود نیستی بلکه به خود ضرر می زنی معصیت می کنی، مگر مردن و حساب کشیدن دروغ است؟ یا از تو دست برمی دارند؟ به خدا هرچه کنی همان بینی، پس به این چهار کلمه عمل کن که خیر دنیا و آخرت [است]: برای حق بگو. حق بشنو. حق بده. حق بگیر.
متن کتاب