کتاب خانجون و بوی ریحون

khanjon va boye reyhon
کد کتاب : 9482
شابک : 9786001941054
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب خانجون و بوی ریحون اثر شرمین نادری

راوی این کتاب اول شخص مفرد است و در حال روایت داستان هایی از دوران کودکی خود در خانه ی بزرگ مادربزرگش (خانجون) در شمرون است. فضای داستان بیان کننده ی حال و هوای تهران قدیم است و نویسنده با به کار گیری صنعت تشبیه توانسته است احساس واقعی اش را به خواننده القا کند. ...خانه ی خانجون خانه ی بسیار بزرگی ست که تقریبا همیشه همه ی خانواده در آن جمع می شوند... البته خیلی از باور های خانجون هم در جمع شدن کل افراد خانواده نقش خیلی مهمی داشته است.

در بخشی از کتاب آمده است:

" جونم براتون بگه که همون خدا هم عالم بود که گفت و نقل مطبخ و سر به سر گذاشتن با شیرین و دختردایی که کم‌زبون‌تر و فرزتر از خواهرم بود، شیرین‌ترین روزای زندگی ما و خانجونم بود. اصلا برای ما که گنج مدام و گل بی‌خار بود اون روزها، که یاد آوردنش، برامون از شیرینی پیشکشی خوش‌طعم‌تره، وقتی که تو روزای سخت، با خنده‌ی کنج لب به هم نهیب می‌زنیم که: «بچه! جوجه‌ی مرغ چاق‌کننده و صاف‌کننده‌ی رنگ رخساره. با ماست نخور که سردی‌ات می‌کنه، باقلوا لازم می‌شی، آره یاد خانجون به‌خیر.»"

کتاب خانجون و بوی ریحون

شرمین نادری
شرمین نادری (۱۳۵۵، تهران)؛ کارشناس ارشد تصویرسازی از دانشگاه تهران. از سال ۱۳۸۰ به عنوان نویسنده و تصویرگر در نشریات مختلف به‌ویژه حوزه‌ی جوان و نوجوان کار کرده است. او همچنین تجربه‌ی نویسندگی برای برنامه‌های نوجوان و جوان در تلویزیون و تجربه‌ی قصه‌گویی و قصه نویسی برای آیتم های برنامه رادیو هفت را در کارنامه‌اش دارد . کتاب های منتشر شده‌اش از سال ۱۳۸۳ تا امروز بیشتر در حوزه‌ی تاریخ و ادبیات کهن و قصه‌های قدیمی و زندگی آدم‌های روزگار دور ...