کتاب ماهیگیران

The Fishermen
کد کتاب : 14834
مترجم :
شابک : 978-6008066743
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 339
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

نامزد جایزه من بوکر سال 2015

نامزد جایزه کتاب اول گاردین سال 2015

برنده جایزه NAACP Image Award سال 2016

برنده جایزه Los Angeles Times Book Prize سال 2016

برنده جایزه FT/Oppenheimer Emerging Voices Award سال 2015

معرفی کتاب ماهیگیران اثر چیگوزی اوبیوما

در یک شهر نیجریه در اواسط دهه 1990 ، چهار برادر با یک دیوانه روبرو می شوند که پیشگویی عرفانی خشونت آمیز او هسته ی اصلی خانواده نزدیک بهم آنها را تهدید می کند.
داستان ماهیگیران از زاویه دید بنجامین نه ساله ، جوانترین فرد بین چهار برادر روایت می شود. ماهیگیران روایتی از هابیل و قابیل از کودکی فراموش نشدنی در سال 1990 نیجریه ، در شهر کوچکی به نام آکور است. هنگامی که پدر سختگیر آنها برای کار باید به یک شهر دوردست سفر کند ، برادران از غیبت طولانی او برای فرار از مدرسه و ماهیگیری در رودخانه ای بدیمن و ممنوعه استفاده می کنند. در نزدیکی رودخانه ، آنها با یک دیوانه محلی خطرناک روبرو می شوند که می گوید بزرگترین برادر قرار است توسط یکی از برادرهایش کشته شود.
اتفاق بعدی ای که رخ می دهد یک واقعه ی تقریبا اسطوره ای است که تأثیر آن - چه غم انگیز و چه رستگار کننده - بر زندگی و تصورات شخصیت ها و خوانندگان آن فراتر خواهد رفت. ماهیگیران ، با قدرتی خیره کننده هرگز آکور را ترک نمی کنند اما داستانی که می گوید جذابیت عظیم جهانی دارد. این یک رمان اساسی در مورد آفریقا است که با همه تضادها - اقتصادی ، سیاسی و مذهبی - و زیبایی حماسی فرهنگ خاص خود در مورد آفریقا در آن دیده می شود.
با این اثر جسورانه ، چیگوزی اوبیوما به عنوان یکی از اصلی ترین صداهای جدید ادبیات مدرن آفریقا ظاهر می شود و داستان های استادانه ی نسل قدیمی خود را با بی باکی و هدفی معاصر تکرار می کند.

کتاب ماهیگیران

چیگوزی اوبیوما
چیگوزی اوبیوما (زاده 1986) نویسنده و استادیار ادبیات و نویسندگی خلاق در دانشگاه نبراسکا-لینکلن است. وی در یک بررسی کتابی در نیویورک تایمز، "وارث چینوآبه" خوانده شده است. در سال 2015، اوبیوما توسط مجله سیاست خارجی یکی از "100 متفکر جهانی" معرفی شد. او بیشتر به خاطر نوشتن رمان های ماهیگیران (2015) و ارکستر اقلیت ها (2019) شناخته شده است، که هر دو در سال های انتشار مربوط به جایزه بوکر در لیست قرار گرفتند.
نکوداشت های کتاب ماهیگیران
Entrancing.... Its rising tension and poetic grace make this one of the finest novels to come from Africa in years.
مسحور کننده... تنش فزاینده و لطافت شاعرانه اش آن را به یکی از بهترین کتاب های سال آفریقا تبدیل کرده است.
Wall Street Journal "Best Books of 2015"

Unforgettable.... There is something almost mystical about Obioma's writing as well as his story, and it makes this book nearly impossible to put down
فراموش نشدنی... چیزی تقریبا عرفانی در نوشته های اوبیوما و داستانش وجود دارد که باعث می شود نتوانید کتاب را زمین بگذارید.
Vol. 1 Brooklyn

THE FISHERMEN establishes Obioma as a writer to be taken seriously.... Ingenious, subtle, ambitious and intriguing.
ماهیگیران جای پای اوبیوما را به عنوان نویسنده ای که باید جدی گرفته شود محکم می کند. مبتکر، دقیق، جاه طلب و خیره کننده
Stuart Kelly, Times Literary Supplement

قسمت هایی از کتاب ماهیگیران (لذت متن)
اندکی بعد در حالی که منتظر مادر بودم، که لباس بپوشد و ما را به کلیسا ببرد، چشمم به قفسه اتاق نشیمن افتاد و بعد به طبقات آن که لایه ای گردوغبار رویش را پوشانده بود، انتهای آن تار عنکبوتی بسته شده بود. این ها نشانه غیبت پدرم در خانه بود. وقتی که او در خانه بود، عادت داشتیم که به طور هفتگی و نوبتی قفسه ها را تمیز کنیم. بعد از چند هفته که از رفتن پدرم گذشت، دست از این کار برداشتیم و مادر توانایی این را نداشت که اجباری در این کار بیاورد. در غیاب پدر محیط خانه انگار به طرز سحرآمیزی پهن تر شده بود طوری که گویی سازندگانی نامرئی دیوارها را از میان برداشته بودند مثل کاری که با خانه کاغذی می کنند و اندازه اش گسترش پیدا می کند.