کتاب در وادی انقلاب

Dar Vadi-e Enghelab
مواضع و دیدگاه های سازمان چریک های فدایی خلق ایران( اسفندماه ۱۳۵۷- تیرماه ۱۳۵۵)
کد کتاب : 98102
شابک : 978-6222672232
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 584
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب در وادی انقلاب اثر انوش صالحی

هم میهنان!

بار دیگر رژیم ضد مردمی شاه، توطئه جنایت کارانه ای را علیه خلق ما تدارک دید و مزدوران سازمان امنیت در حالی که جمعیت کثیری مشغول دیدن فیلم گوزن ها بودند، با آتش زدن سینما رکس آبادان، این نقشه پلید را به اجرا درآوردند.

هم زمان با اوج گیری مبارزات حق طلبانه مردم مبارز ایران، رژیم مزدور برای تفرقه افکنی در صفوف مبارزین و ایجاد بی اعتمادی نسبت به آنها به توطئه های متعددی دست زده است.

چندی پیش شاه این کفتار پیر برای بدبین کردن توده ها نسبت به گروه های مبارز، نقشه کثیف حمله به زنان و دختران و اسید پاشیدن به آنها را توسط مزدورانش به اجرا درآورد و کوشید با چسباندن این عمل ضدانسانی به گروه های مذهبی مترقی، مردم ما را نسبت به آنها بدبین نماید که با افشاگری وسیع و به موقع نیروهای انقلابی نقشه های پلید این دیکتاتور خون آشام عقیم ماند.

شاه دیکتاتور و رژیم وطن فروشش در طول مبارزات اخیر مردم زحمتکش ما برای تفرقه افکندن، ایجاد بدبینی و عدم اعتماد نسبت به مبارزین و ایجاد ترس و وحشت در مخالفین به وحشیانه ترین و ضد انسانی ترین نیرنگ ها دست زده اند.

یک روز نویسندگان و هنرمندان مترقی بوسیله اوباشان سازمان امنیت در کوچه و خیابان مورد ضرب و شتم قرار می گیرند، روز دیگر کاراته کاران و چماق به دستان رژیم در لباس کارگر به جمع مخالفین در کاروانسرا یورش می برند. یک روز با پخش شایعات دروغین بهانه ای برای پلیسی کردن شهر و کنترل حرکات توده ها درست می کنند، روز دیگر با بمب گذاری در منزل مخالفین سعی در ترساندن آنها می نمایند. یک روز دانشجویان میهن پرست در کوه مورد حمله عده ای ناشناس (در اصل مزدوران سازمان امنیت) هلی کوپتر سوار قرار می گیرند و بالاخره امروز شاهد فجیع ترین و پلیدترین توطئه این دیو سیرت خون آشام می باشیم، یعنی شاهد قتل عام وحشیانه بیش از 400 تن از مردم بی گناه آبادان، آری این جانی خون آشام برای ادعای هوس های شیطانی خود و برای حفظ منابع خود و اربابان خارجیش دست به هر جنایتی می زند. او نه تنها از کشتار وحشیانه عزیزان مردم ترسی ندارد بلکه از این کار لذت هم می برد.

کتاب در وادی انقلاب

انوش صالحی
انوش صالحی، محقق و نویسنده، پس از انتشار کتاب «مصطفی شعاعیان و رمانتیسم انقلابی»، به سراغ سرگذشت جنبش چریکی ایران رفته و در غیبت یک تاریخ منصفانه از این جنبش، کوشیده است تا به سهم خود، به جامعه فارسی زبان، روشنفکران و آیندگان، تصویری دقیق و مستند از چرایی و چگونگی تشکیل این جنبش و پستی و بلندی های آن بدهد.
دسته بندی های کتاب در وادی انقلاب
قسمت هایی از کتاب در وادی انقلاب (لذت متن)
در این گزارشات نمونه ‏های فراوانی از سیر تکاملی حرکت اجتماعی زحمتکشان به روشنی دیده می ‏شود، تکامل مبارزه از حالت فردی به جمعی، از اقتصادی به سیاسی و از حالت پراکنده به سازمان یافته و از مسالمت ‏آمیز به قهرآمیز. مثلا در محلاتی که کارگران و دهقانان مهاجر، کسبه و کارمندان جزء که در نتیجه سال ها فشار و ستم اقتصادی و سیاسی که از جانب رژیم دیکتاتوری و سرمایه ‏داران داخلی وابسته و سرمایه ‏داران خارجی بر آنها وارد آمده است، جان‏شان به لب رسیده، این توده رنجبر و زحمتکش وقتی آخرین امیدش را هم از او می ‏گیرند، وقتی می ‏بیند آلونک و خانه گلی ‏شان را که با خون دل به قیمت بیگاری تمام افراد خانواده ‏اش ساخته شده با خاک یکسان می کنند، وقتی که نه تنها به خانه بلکه به زن و فرزندان او رحم نکرده و همه را مورد آزار و ضرب و شتم قرار می ‏دهند، وقتی مرگ عزیزان خود را در زیر آوار می ‏بیند، به مقابله بر می ‏خیزد، با هر وسیله‏ ای که در دست دارد به مأموران حمله می‏کند. در این حالت همه چیز حالت شکوفایی دارد، نظرات‏شان جنبه تهاجمی پیدا می‏کند، با همدیگر متحد شده و به اشکال گوناگون با یکدیگر همکاری کرده و با هر وسیله‏ ای که در اختیار دارند با مأموران می ‏جنگند.