کتاب بازیگری و پرفرمنس آرت

Playing and Exercise Art
کد کتاب : 9881
شابک : 9789643058616
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 214
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب بازیگری و پرفرمنس آرت اثر احمد دامود

"بازیگری و پرفرمنس آرت" کتابی است به قلم "احمد دامود"، که "راهنمای تمرینهای عملی و نقد و نظر درباره پرفرمنس آرت " می باشد. اثر پیش رو که در زمره نخستین کتب نوشته شده به زبان فارسی پیرامون "بازیگری و پرفرمنس آرت" می باشد، این سبک هنری را معرفی و تجزیه و تحلیل می نماید و مثال های بی شماری از آثار "بازیگری و پرفرمنس آرت" که مرتبط با نمایش و تئاتر هستند را برای خوانندگان شرح می دهد.
"احمد دامود" که کتاب "بازیگری و پرفرمنس آرت" را در دو بخش به رشته ی تحریر درآورده، در بخش نخست، شناختی ابتدایی در کنار تمرین های عملی این شیوه ی هنری را ارائه می نماید. در این راستا وی ابتدا به کاوشی در مفهوم پرفرمنس آرت پرداخته و سپس یک راهنمای کلی از تمرین ها ارائه می کند. در ادامه مواردی نظیر سکون، تن پوش، تقلید و تکرار، دیگران و دیگران، عدم تداوم و غافلگیری، آشفتگی و تمرکز، احتیاجات و پرفرمنس آرت، تغییر در سرعت و کنش های جدید، زبان، زمان و مکان اجرا و چگونگی حضور در قالب حضور واقعی یا عروسک گردانی، تشریح می شوند.
اما بخش دوم که به خاستگاه پرفرمنس آرت اختصاص یافته، پایگاه نظری، خاستگاه عملی، زیبایی شناسی اتفاقات دیدنی، تجدید نظر در بازیگر پرفرمنس، بررسی بازیگران از نظر روانی و به طور کلی اختلالات روانی در ارتباط با پرفرمنس آرت را زیر ذره بین می برد. "احمد دامود" تمام تلاش خود را نموده است تا دو بخش کتاب را کاملا از هم مجزا ارائه کند تا خواننده در مواجهه با موارد عینی، راهنمای مناسبی در اختیار داشته باشد و در عین حال در قسمت نظری کتاب، هر آنچه نیاز است از "بازیگری و پرفرمنس آرت" بداند را دریافت کند.

کتاب بازیگری و پرفرمنس آرت

احمد دامود
احمد دامود (زاده ۱۳۱۸ در تهران) محقق، مدرس، مترجم و بازیگر، سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است. وی همچنین در زمینه نویسندگی نیز فعالیت داردوی پس از گذارندن اولین دوره آموزشی هنرهای دراماتیک به سرپرستی مهدی فروغ؛ کارشناسی روانشناسی خود از دانشگاه تبریز در سال ۱۳۴۸ دریافت نمود. در قبل از انقلاب ایران، سابقه فعالیت اجرایی داشت و پس از انقلاب برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و موفق به دریافت کارشناسی ارشد ارتباطات جمعی سینما و تلویزیون از دانشگاه کلمبیا آمریکا و کارشناسی ارشد آموزش تئاتر از دانشگاه ...
قسمت هایی از کتاب بازیگری و پرفرمنس آرت (لذت متن)
از متن پشت جلد کتاب: پرفورمنس آرت هنری است ترکیبی که در دهه 1970 از پیوستن چند رسانه هنری گوناگون مانند نقاشی، فیلم، ویدیو، موسیقی، درام، و رقص، و ترکیب عناصر تصویری، شنیداری، اجرایی، فرهنگ عامه، و زندگی روزمره پدید آمد. قطعات اجرایی پرفرمنس آرت که اغلب غیرمرتبط و بدون قصه اند با هنر به مفهومی که بدان عادت داریم تفاوت محسوس دارند و گویی هدف آنها فقط نمایش یک اتفاق دیدنی یا یک فرم اجرایی صرف است.