کتاب تکنیک بازیگری

The Technique of Acting
با مقدمه ای از مارلون براندو
کد کتاب : 14567
مترجم :
شابک : 978-9643051976
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 174
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1988
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 36
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب تکنیک بازیگری اثر استلا آدلر

کتاب " تکنیک بازیگری" نوشته بازیگر و آموزگار مشهور آمریکایی در زمینه بازیگری و هنرهای نمایشی "استلا آدلر" میباشد.

این اثر "آدلر" راهنمای جامع و کاربردی از تکنیک هایی است که به عقیده خود او،وی را بازیگری حرفه ای تبدیل کرده است.او بررسی های عمیق و موشکافانه اش در میان بازیگران برجسته ای چون "مارلون براندو" ، "رابرت دنیرو" و "وارن بیتی" تکنیک ها و راز هایی را به صورت طبقه بندی شده در اختیار خوانندگان خود قرار میدهد.

کتاب "تکنیک بازیگری" با تمرینات و نمونه هایی که به طور مستقیم از کلاس های آدلر گرفته شده،سعی بر تسلط افراد بر روی بیان،بدن،ذهن و احساسات هنرجویان دارد.در نتیجه این تمرینات سبک،اصالت و اعتماد به نفس منحصر به فردی به وی میدهد.

همچنین "استلا آدلر" در این اثرش با یادآوری هایی از تکنیک های استانیسلاوسکی بزرگ ، که بر اساس رویکرد او آموزه های خود را پایه گذاری کرده است، می کند.و همچنین عکس های خیره کننده و بررسی حرفه ای فوق العاده او ، که منحصر به فرد از رشد تئاتر آمریکایی در این قرن منعکس شده است. تکنیک بازیگری که مدتها در انتظار بود و از نظر کلاسیک به سر می برد ، بینش های ارزشمندی را در زمینه هنر بازیگری ارائه می دهد و به یک زن خارق العاده که فلسفه های ابتکاری و عشق پرشور او به حرفه اش باعث شده است تا او افسانه ای در تئاتر و معلم برتر باشد.

کتاب تکنیک بازیگری

استلا آدلر
استلا ادلر (Stella Adler‎؛ زاده ۱۰ فوریهٔ ۱۹۰۱ درگذشته ۲۱ دسامبر ۱۹۹۲) یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا بود. وی بین سال‌های ۱۹۱۹ تا ۱۹۵۲ میلادی فعالیت می‌کرد.وی یکی از برجسته ترین اساتید تئاتر و بازیگری دنیا بشمار میرود. مارلون براندو از معروفترین شاگردان وی می‌باشد.
قسمت هایی از کتاب تکنیک بازیگری (لذت متن)
ما می خواهیم تمرین های مربوط به ارتش را انجام دهیم، چون انرژی ارتش باید معیار شما باشد. یک سرباز آرزو می کند برای هدفش بمیرد. شما باید این نوع تعهد را درک کنید. این معیار بازیگری است. در نجیب زادگی پسر اول به ارتش و پسر دوم به نیروی دریایی می رود. این یک کهن الگو در سرتاسر تاریخ است، اما شما آن را در فرهنگتان ندارید. شما آن را در نسلتان ندارید.

زمانی که کلیسا را بررسی می کردیم، دیدیم که اعضای یک مسلک مذهبی در ارتباط با شباهت ستون ها، قدرت را در نظم و تکرار یافته اند. ما هم این جا در مورد قدرت فردی صحبت نمی کنیم؛ در مورد گروهی از انسان ها صحبت می کنیم که پیرو مسلک هایی هستند و اجتناب ناپذیرند. ذهن ارتشی چیست؟ ذهنی منضبط. یک سرباز دستورات را بدون فکر انجام می دهد. ذهن او پیش می رود و عقب نشینی نمی کند. او پیش می رود، چون باید از چیزی حفاظت و دفاع کند.