بئاتریکس پاتر

بئاتریکس پاتر

هلن بیترکس پاتر (Helen Beatrix Potter)،(زاده ۲۸ ژوئیه ۱۸۶۶ لندن – درگذشته ۲۲ دسامبر ۱۹۴۳ میلادی)، نویسندهٔ کودکان، تصویرگر و دانشمند علوم طبیعی اهل انگلیس بود.
وی ۲۳ کتاب در مجموع به تحریر درآورد که مشهورترین آن «قصه پیترخرگوشه» نام داشت که به ۳۵ زبان ترجمه و ۱۵۱ میلیون نسخه فروش داشته‌است. هلن بیترکس پاتر، در خانواده‌ای ثروتمند بزرگ شد و در کودکی بسیار تنها و منزوی زندگی کرد و به دلیل پرورش یافتن در اسکاتلند و کنار دریاچه «دیستریکت»، علاقه ویژه‌ای به این محیط سبز و وحشی داشت و همین فضا را در غالب تصویرسازی‌هایش نیز جاودان کرده‌است. وی پس از مدتی شروع به مطالعه و طراحی قارچ‌ها و جلبک‌ها کرد و این پژوهش‌ها باعث شد تا او به عنوان یک محقق قارچ‌شناس در انگلستان مورد احترام قرار گیرد. وی برای کتاب‌های کودک که دربارهٔ یک خانواده خرگوش به نام «پیتر خرگوشه» در ۲۳ جلد نوشت و در سال ۱۹۰۲ آن را منتشر کرد، از شهرتی جهانی برخوردار شد. او سال ۱۹۰۳ کتاب بعدی اش با عنوان «ماجرای نوتکین» را نوشت. پاتر نوشتن را سال ۱۹۲۰ به دلیل ضعف بینایی کم کرد. «داستان دو موش بد»، «داستان بچه گربه تام» و «داستان رابینسون خوک کوچولو» از دیگر آثار اوست.

کتاب های بئاتریکس پاتر

بیشتر بخوانید

چگونگی خلق «شخصیت های کودک» در داستان ها

در این مطلب می خواهیم درباره ی چگونگی به تصویر کشیدن «شخصیت های کودک» در داستان ها صحبت کنیم و درک بهتری را از ویژگی های آن ها به دست آوریم.

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟