زهره یزدان پناه قره تپه

زهره یزدان پناه قره تپه

زهره یزدان پناه متولد 1342 در تهران است. وی کارشناس تاریخ و کارشناس ارشد تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی، نویسنده، منتقد و پژوهشگر است.
از جمله سوابق کاری اوست: بیش از دو دهه فعالیت در آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه و کارشناسی در مراکز مختلف علمی پژوهشی، فرهنگی ادبی، سینمایی و مطبوعات. عضو انجمن قلم ایران، دبیر فرهنگی و دبیر تحریریه مجله سروش نوجوان، مدرس دوره های مختلف ادبیات داستانی و مدیریت جلسات نقد در این زمینه، داور دوره های مختلف مسابقات و جشنواره های ادبیات داستانی در سطح کشور، عضو شورای هنری ادبی دفتر امور زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، عضو شورای تخصصی و کارشناسی نشر کتاب بنیاد شهید و امور ایثارگران و سردبیر فصلنامه اصحاب قلم است. یزدان پناه دارای چندین عنوان مقاله و کتاب در زمینه ادبیات داستانی، نقد و پژوهش ادبی است.
از جمله آثار اوست: مجموعه داستان"ستاره های سربی"، پژوهش و تألیف کتاب "زنان عاشورایی" و پژوهش پنج کتاب درباره زندگینامه شهدا که توسط نویسندگان مختلف بازآفرینی و چاپ شد. همینطور کتاب "گلی در آئینه" که زندگینامه شهید ابوالفتحی را در آن به تصویر کشیده است. و نیز، داستان ها، نقدها،رمان ها و مطالب مختلف دیگری که در مطبوعات و نشریات به چاپ رسیده و چند نمونه کار که در دست تألیف دارد.

کتاب های زهره یزدان پناه قره تپه

او فاطمه است


اینجا سوریه است


نشانی روی آب و رد کبوترها


ستاره من