مایکل ساسو

مایکل ساسو

مایکل آر. ساسو (زاده ۷ دسامبر ۱۹۳۰) استاد بازنشسته گروه دین در دانشگاه هاوایی در مانوآ است. او محقق اعمال مذهبی ژاپن و چین است، با تأکید خاصی بر تائوئیسم.
او در پورتلند، اورگان در خانواده اندرو ساسو و بئاتریس ساسو، خواهرزاده هوث به دنیا آمد. او مدارک زیر را به دست آورد: B.A., Literature, St. Clara University, 1952; M.A.، فلسفه/انسان شناسی، دانشگاه گونزاگا، 1955; M.A.، مطالعات چینی، دانشگاه ییل، 1964; دکتری، چینی کلاسیک/انسان شناسی، دانشگاه لندن 1971. او در سال 1974 به عنوان دانشیار به دانشگاه هاوایی پیوست و بعداً استاد دین چین شد.
ساسو متون دینی ژاپنی و چینی و آثار مرتبط را ترجمه کرده و کتاب های متعددی در زمینه دین آسیایی نوشته است. دانش او از تائوئیسم و ​​بودیسم از درون آن جوامع می آید: او یک کشیش تائوئیست آغاز شده مکتب ژنگی و همچنین یک کشیش بودایی منسوب به تندای است.
با این حال، اولین انتصاب او به عنوان یک یسوعی بود. او در دهه 1960 این نظم را ترک کرد و در سال 1968 با ناریکو آکیموتو ازدواج کرد که از او صاحب دو دختر شد. این ازدواج بعداً باطل شد. ساسو در سال 1998 درخواست بازگرداندن به کشیش کاتولیک کرد و اکنون به عنوان کشیش در اسقف نشین سن خوزه با مرکز زندگی جدید در کارمل، کالیفرنیا در ارتباط است.

کتاب های مایکل ساسو

ادیان چین و ژاپن