دمیتری گلوخوفسکی

دمیتری گلوخوفسکی

دیمیتری گلوخوف، زاده ی ۱۲ ژوئن ۱۹۷۹، روزنامه نگار و رمان نویس است که داستان های سیاسی اجتماعی می نویسد. او اولین رمانش را تحت عنوان ۲۰۳۳ Metro در سن هجده سالگی منتشر کرد. او این رمان را در سال ۲۰۰۲ میلادی به صورت رایگان در وب سایت شخصی اش منتشر کرد که بالغ بر سه میلیون مخاطب در سراسر جهان پیدا کرد. در سال ۲۰۰۵ ای-گیمز اقدام به ساخت یک بازی رایانه ای با همین عنوان کرد و در سال ۲۰۱۰ آن را منتشر ساخت. این بازی بعد از انتشار توانست امتیاز 9 از 10 را از سایت های محبوب IGN و gamespot دریافت کند.در سال ۲۰۰۷ وی رمان It's Getting Darker را منتشر کرد که در سال ۲۰۰۹ با عنوان (Metro 2034) ادامه پیدا کرد و در سال ۲۰۱۳ ازروی آن بازی دیگری تحت همین نام ارائه شد که این نسخه نیز موفق بود.

کتاب های دمیتری گلوخوفسکی

مترو 2035


مترو 2033


مترو 2034


بیشتر بخوانید

کتاب «مترو 2033»: بقا در تاریکی

داستان «مترو 2033» در حدود 19 سال بعد از هولوکاستی هسته ای رقم می خورد که روسیه را به برهوتی مرگبار تبدیل کرده است.

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟

شب های روشن ادبیات روسیه

در طول تاریخ هزار ساله ی روسیه، ادبیات این سرزمین جایگاه منحصر به فردی در فرهنگ، سیاست و تکامل زبان شناختی مردم روس داشته است

درهای باز جهنم در داستان پادآرمان‌شهر

«داستان پادآرمان‌شهر» در قرن بیستم، ریشه در داستان های نویسندگانی دارد که به آرمان‌شهر باور داشتند. نویسندگانی مثل «اچ جی ولز» و «ویلیام موریس»

اعتیاد ما به ادبیات داستانی: چرا انسان به داستان ها نیاز دارد؟

به هر طرف نگاه کنید، با داستان ها روبه رو می شوید. از گذشته های خیلی دور که اجداد ما دور آتش می نشستند و داستان تعریف می کردند تا به امروز که شبکه های تلویزیونی، سریال های محبوبی تولید می کنند

جهانی نو با پیوند ژانرهای علمی تخیلی و فانتزی

چه اتفاقی می افتد وقتی دو ژانر علمی تخیلی و فانتزی، و انتظارات متفاوتی که از آن ها داریم، در تار و پود یکدیگر تنیده شوند؟