کتاب نوشته های روی تن

Written on the Body
کد کتاب : 100354
مترجم :
شابک : 978-6008582458
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 222
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب نوشته های روی تن اثر جانت وینترسن

کتاب «نوشته‌های روی تن» رمانی است که در سبک اول‌شخص روایت می‌شود، اما راوی داستان تا پایان رمان، جنسیت و نامش بر خواننده آشکار نمی‌شود. این کتاب درباره‌ی عشق و فقدان است. شخصیتی که نگاهی غیرمعمول به عشق دارد و در مسیر آن خودش را بهتر می‌شناسد. این شخصیت کلیشه‌ها را در هم شکسته و مفهومی جدید از عشق را برای مخاطب عیان می‌کند. گویی سراسر زندگی به عشق مربوط است و غایت آن همان جمله‌ی معروف اروین یالوم است که می‌گوید: «انسان‌ها از رابطه به وجود می‌آیند، در رابطه رشد می‌کنند، در رابطه آسیب می‌بینند و در رابطه ترمیم می‌شوند؛ همه چیز به رابطه‌ها مربوط است.» آدمیزاد هربار که عاشق می‌شود و به کسی عشق می‌ورزد، از غار تنهایی خود بیرون آمده و خود را نجات‌یافته می‌بیند. شاید در این مسیر به مرور زمان زخم‌هایی به وجود ‌آید که ردشان تا همیشه باقی بماند، اما بی‌انصافی است که شیرینی‌ها و خاطرات خوش را از یاد ببریم و درنتیجه، جایی از قلب و ذهن را به آن‌ها اختصاص می‌دهیم. حالا دیگر همان آدم سابق نیستیم، چراکه حس و حال دیگری بر ما گذشته و شاید دیگر نتوانیم همانند قبل به تنهایی به زندگی ادامه دهیم. این کتاب به ما می‌آموزد که باید در باب عشق تأمل کرد، در آن کند‌و‌کاو کرد و با آن همراه شد. عشق، وجهی از روابط انسانی است و چنان با تار و پود زندگی آدمیزاد عجین شده که نادیده گرفتن آن ممکن نیست. پس بیش از هرچیز، باید آن را شناخت و سوادش را کسب کرد. خواننده‌ی این کتاب می‌تواند با راوی به عشق و دنیای آن سفر کند، عشقی که باعث خود شناسی می‌شود.
جنت وینترسن نویسنده‌ی «نوشته‌های روی تن»، داستان‌نویسی بریتانیایی است که در حوزه‌ی ادبیات زنان فعالیت‌های بسیاری داشته و جوایزی را هم کسب کرده‌ است.

کتاب نوشته های روی تن

جانت وینترسن
جنت وینترسون (Jeanette Winterson) (زادهٔ ۲۷ آگوست ۱۹۵۹ در منچستر) داستان‌نویس بریتانیایی است.وینترسون در منچستر زاده شد و در ۲۱ ژانویهٔ ۱۹۶۰ به فرزندخواندگی خانواده‌ای بسیار مذهبی از طبقهٔ کارگر پذیرفته شد. در ۱۶ سالگی به دلیل گرایش همجنس‌خواهانه‌اش خانه را ترک گفت. او مشاغل مختلفی نظیر بستنی‌فروشی دوره‌گرد، کار در بیمارستان روانی و تزئین اجساد برای تدفین را تجربه کرد. او فوق‌لیسانس خود را در رشتهٔ زبان انگلیسی در ۱۹۸۱ از دانشگاه آکسفورد گرفت.او خانه‌ای...