کتاب چرا خوشبخت باشی، وقتی می تونی معمولی باشی؟

Why Be Happy When You Could Be Normal?
کد کتاب : 51662
مترجم :
شابک : 978-6222600532
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 318
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

نامزد جایزه جودی گراهن سال 2013

برنده جایزه ادبی لامبدا سال 2013

نامزد مدال اندرو کارنگی سال 2013

معرفی کتاب چرا خوشبخت باشی، وقتی می تونی معمولی باشی؟ اثر جانت وینترسن

رمان‌های جسورانه و افشاگرانه ژانت وینترسون تحسین گسترده‌ای را برای او به ارمغان آورده است و او را به عنوان یکی از چهره‌های اصلی در ادبیات جهان معرفی کرده است. او تعدادی از تحسین‌برانگیزترین کتاب‌های چند دهه گذشته را نوشته است، از جمله اولین رمان پرفروش بین‌المللی‌اش، پرتقال‌ها تنها میوه نیستند، داستان دختر جوانی که توسط والدین پنطیکاستی به فرزندخواندگی گرفته شده است.

کتاب چرا خوشبخت باشی، وقتی می تونی معمولی باشی؟
خاطراتی در مورد کار یک زندگی برای یافتن خوشبختی است. این کتابی پر از داستان است: در مورد دختری که در خانه‌اش حبس و تمام شب را در آستان خانه نشسته است. درباره یک متعصب مذهبی که به شکل مادری مبدل شده و دو دسته دندان مصنوعی و یک هفت تیر در کمد دارد و منتظر آرماگدون است. در مورد بزرگ شدن در یک شهر صنعتی شمال انگلستان که اکنون غیرقابل تشخیص است. در مورد جهان به عنوان یک زباله دان کیهانی این داستان این است که چگونه گذشته ای دردناک، که وینترسون فکر می کرد آن را روی آن نوشته و دوباره نقاشی کرده است، در اواخر زندگی او را به دام انداخت و او را به سفری به جنون و دوباره به بیرون فرستاد تا در جستجوی مادر بیولوژیکی اش باشد. همچنین کتابی درباره ادبیات دیگران است، کتابی که نشان می‌دهد چگونه داستان و شعر می‌توانند رشته‌ای از چراغ‌های راهنما را تشکیل دهند، قایق نجاتی که هنگام غرق شدن از ما حمایت می‌کند.

کتاب چرا خوشبخت باشی، وقتی می تونی معمولی باشی؟

جانت وینترسن
جنت وینترسون (Jeanette Winterson) (زادهٔ ۲۷ آگوست ۱۹۵۹ در منچستر) داستان‌نویس بریتانیایی است.وینترسون در منچستر زاده شد و در ۲۱ ژانویهٔ ۱۹۶۰ به فرزندخواندگی خانواده‌ای بسیار مذهبی از طبقهٔ کارگر پذیرفته شد. در ۱۶ سالگی به دلیل گرایش همجنس‌خواهانه‌اش خانه را ترک گفت. او مشاغل مختلفی نظیر بستنی‌فروشی دوره‌گرد، کار در بیمارستان روانی و تزئین اجساد برای تدفین را تجربه کرد. او فوق‌لیسانس خود را در رشتهٔ زبان انگلیسی در ۱۹۸۱ از دانشگاه آکسفورد گرفت.او خانه‌ای...
نکوداشت های کتاب چرا خوشبخت باشی، وقتی می تونی معمولی باشی؟
Why Be Happy When You Could Be Normal? is raucous. It hums with a dark refulgence from its first pages. . . . Singular and electric . . . [Winterson's] life with her adoptive parents was often appalling, but it made her the writer she is
کتاب چرا خوشبخت باشی، وقتی می تونی معمولی باشی؟ زندگی [وینترسون] با والدین خوانده اش اغلب وحشتناک بود، اما او را به نویسنده ای تبدیل کرد که هست.
New York Times New York Times

Bold . . . One of the most entertaining and moving memoirs in recent memory . . . A coming-of-age story, a coming-out story, and a celebration of the act of reading . . . A marvelous gift of consolation and wisdom.
یکی از سرگرم کننده ترین و تکان دهنده ترین داستانهای اخیر.
Boston Globe Boston Globe

قسمت هایی از کتاب چرا خوشبخت باشی، وقتی می تونی معمولی باشی؟ (لذت متن)