کتاب سخن پردازی در مقام فلسفه

Rhetoric as philosophy
سنت انسان باوری
کد کتاب : 103292
مترجم :
شابک : 978-6222672904
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب سخن پردازی در مقام فلسفه اثر ارنستو گراسی

«سخن پردازی در مقام فلسفه» در ابتدا به زبان انگلیسی در سال 1980 منتشر شد. ارنستو گراسی با بازگشت به سنت اومانیستی ایتالیایی و جنبه‌های تفکر یونانی و لاتین قبلی، برداشتی از بلاغت را به عنوان اساس فلسفه توسعه می‌دهد. گراسی به بررسی معنایی می پردازد که در آن اولین اصول تفکر عقلانی از قدرت استعاری کلمه ناشی می شود. او اساس تصور خود را در آخرین متفکر بزرگ سنت اومانیست ایتالیایی، جیامباتیستا ویکو (1668-1744) می یابد. او بر درک ویکو از تخیل و حس نبوغ انسانی موجود در استعاره متمرکز است. از نظر گراسی، فعالیت بلاغی جوهر و حیات درونی اندیشه هنگامی است که به قدرت استعاری کلمه متصل شود. کتاب ارنستو گراسی گرایش مهمی در اندیشه فلسفی را احیا می کند که تحت الشعاع جریانات غالب و فرمالیستی که از انقلاب علمی و روشنگری سرچشمه می گیرد. ارجاعات به جیامباتیستا ویکو و نقد او از دکارتیسم، پروژه گراسی را برای بازیابی معرفت شناسی مبتنی بر رویکردهای بلاغی کلاسیک به ذهن و واقعیت تثبیت می کند. این متن ارزشمندی برای پذیرش در هر کلاسی در زمینه تئوری دانش است، زیرا دانشجویان فلسفه را با جایگزینی انسان گرایانه برای شیوه های تفکر خردگرایانه مدرن غالب آشنا می کند.

کتاب سخن پردازی در مقام فلسفه

ارنستو گراسی
ارنستو گراسی (2 مه 1902 - 22 دسامبر 1991) فیلسوف ایتالیایی بود.
دسته بندی های کتاب سخن پردازی در مقام فلسفه
نکوداشت های کتاب سخن پردازی در مقام فلسفه
Grassi is convincing in his argument that modern philosophy has attained the prize of ‘critical’ or analytic rigor at the cost of forsaking the concrete reality of the human situation
گراسی در استدلال خود متقاعد کننده است که فلسفه مدرن به بهای چشم پوشی از واقعیت عینی موقعیت انسانی به جایزه سختگیری «انتقادی» یا تحلیلی دست یافته است.
Faith and Reason

[Rhetoric as Philosophy is] extremely suggestive and points to a number of exciting fresh departures from our entrenched academic routines.
[بلاغه به مثابه فلسفه] بسیار دلگرم کننده است و به تعدادی از انحرافات جدید هیجان انگیز از روال آکادمیک ریشه دار ما اشاره می کند.
Review of Metaphysics

قسمت هایی از کتاب سخن پردازی در مقام فلسفه (لذت متن)