کتاب توفان در مرداب

The Council of Egypt
کد کتاب : 21622
مترجم :
شابک : 964-3510646002
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1380
سال انتشار میلادی : 1963
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب توفان در مرداب اثر لئوناردو شاشا

کتاب « توفان در مرداب» نوشته لئوناردو شاشا توسط انتشارات نگاه منتشر شده است.
«توفان در مرداب» قصه ی شورانگیز تقابل سنت و آزادیست. تقابل اندیشه ی ریشه یافته در تعصبات با اندیشه های آزاد و رهایی بخش. این رمان قصه ی جعل ها و قلب هاست. جعل واقعیت های انسانی با دستاویز قرار دادن جعل کتابی عربی که در اصل شرح زندگانی پیامبر است ولی راهبی سودجوبه نام «دن جوزپه ولا» آن را به جای «تاریخ سیسیل» در زمان تسلط اعراب جا زده است و با ادعای آگاهی و احاطه بر زبان عربی در صدد ترجمه ی آن برآمده.
این راهب هر جایی که از تعبیر خواب و انواع کارهای پیش پا افتاده ارتزاق می کند به یک باره و به دلیل خودخواهی ذاتی همه ی جوامع سنتی برای ریشه دار و مهم جلوه دادن اندیشه ها، قواعد و سنت هایشان، دست به کار جعل و ایجاد تاریخی خودساخته می شود و اساس کار خود را بر خلاقیت ذاتی اش در قصه پردازی استوار می کند.
واقعه ی رمان درست در زمان عصر روشنگری و انقلاب فرانسه و یا به قول مردمان سیسیل «ژاکوبن ها» اتفاق می افتد و «دن جوزپه ولا»؛ به مرور آشنایی هایی با اشراف و بزرگان سیسیل بهم می زند. از قبل همین آشنایی هاست که ما با اوضاع نابسامان اخلاقی و اجتماعی آن دوران آشنا می شویم.

کتاب توفان در مرداب

لئوناردو شاشا
لئوناردو شاشا (Leonardo Sciascia) (زاده ۱۹۲۱ - درگذشته ۱۹۸۹) نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس، داستان‌نویس، منتقد ادبی و پژوهشگر اجتماعی ایتالیایی.شاشا از نمایندگان مجلس سیسیل و نماینده پارلمان ایتالیا بود و بعدها به عضویت پارلمان اروپا درآمد. او که در رشته حقوق تحصیل کرده‌بود در سنین بالاتر به نویسندگی درباره سیسیل و مافیا روی آورد.تحلیلی که لئوناردو شاشا از ربایش و مرگ آلدو مورو، یکی از دموکرات-مسیحیان نام‌آور انجام داد به عنوان یک شاهکار نامیده می‌شود. شاشا از اعضای ک...