کتاب ماجرای یک پیشوای شهید

Story of a Humble Christian
کد کتاب : 9463
مترجم :
شابک : 978-6006182162
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1968
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ماجرای یک پیشوای شهید اثر اینیاتسیو سیلونه

اینیاتسیو سیلونه (1 مه 1900 - 22 آگوست 1978) ، رهبر سیاسی ، رمان نویس و داستان نویس ایتالیایی بود. او برای رمان های ضد فاشیستی قدرتمندش بسیار در سراسر جهان شناخته شده است. وی ده بار نامزد دریافت جایزه نوبل ادبیات شد.

اینیاتسیو سیلونه در یک خانواده روستایی ، در شهر Pescina در منطقه Abruzzo به دنیا آمد. پدرش ، پائولو ترانکیلی ، در سال 1911 درگذشت و در زلزله 1915 آوزانو ، وی بسیاری از اعضای خانواده خود ، از جمله مادرش ، ماریانا دلی کوادری را از دست داد. وی زادگاه خود را ترک کرد و دبیرستان را به پایان رساند. در سال 1917 ، سیلونه به گروه سوسیالیست های جوان حزب سوسیالیست ایتالیا (PSI) پیوست و به عنوان رهبر آنها مطرح شد.

وی در سال 1921 یکی از اعضای بنیانگذار جدا شده حزب کمونیست ایتالیا (PCd'I) بود و در زمان رژیم فاشیست به یکی از رهبران مخفی آن تبدیل شد. برادر ایگنازیو رومولو ترانکیلی در سال 1928 به جرم عضویت در PCI دستگیر شد و در نتیجه ضرب و شتم های شدیدی که به وی وارد شد در سال 1931 در زندان درگذشت.

کتاب «ماجرای یک پیشوای شهید» ماجرایی درباره «پاپ کلستینوس پنجم» است.فردی که خیال این را داشت که می تواند مردم را از قهقرای گناه و بدبختی بیرون بکشد اما چیزی جر عزلت و خانه نشینی نصیبش نشد.

کتاب ماجرای یک پیشوای شهید

اینیاتسیو سیلونه
سیلونه دوران کودکی را با فقر و تنگدستی گذراند و در زمین‌لرزه سال ۱۹۱۵ ایتالیا پدر و مادر و پنج برادر خود را از دست داد. در ۱۹۲۱ به حزب کمونیست ایتالیا پیوست و با دستگاه فاشیستی موسولینی به مبارزه پرداخت. در ۱۹۲۷ سفری به شوروی کرد و پس از بازگشت از آن سفر مانند همکاران دیگر خود آندره ژید و آرتور کوستلر و غیره راه مستقلی در پیش گرفت، چنان‌که در ۱۹۳۰ از حزب کمونیست استعفا داد. وی به علت فعالیتهای سیاسی ناگزیر شد در ۱۹۳۰ به سویس بگریزد و شاهکارهای خود مانند «نان و شراب» و &l...