کتاب کلیدهای پرورش کودک مهربان

How to Raise Kind Kids
کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان
کد کتاب : 105563
مترجم :
شابک : 978-6226665629
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 353
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 1 خرداد

معرفی کتاب کلیدهای پرورش کودک مهربان اثر توماس لیکونا

کتاب حاضر با بهره از زبانی ساده به توضیح مطالب و آموزش شیوه های عملی به والدین جهت تربیت کودکانی مهربان می پردازد.
برای تقویت مهربانی در کودک و ساختن شخصیت خوب برای او، باید مهارت های شخصیت مانند کنترل و مهربانی را به فرزندان خود بیاموزید و آن ها را به تمرین روزانه ی این رفتارها تشویق کنید زیرا طبق گفته ی ارسطو با انجام کار خوب، خوب می شویم.
اگر به دنبال پرورش مولفه هایی چون انضباط، احترام، قدردانی، شادی و مهربانی در فرزندان و خانواده ی خود هستید و می خواهید راه حلی برای مقابله با استفاده ی بیش از حد از وسایل الکترونیکی و دنیای بیش از حد جنسی شده ی فرزند خود پیدا کنید مطالعه این کتاب پیشنهاد می شود. همچنین اگر در وادار کردن فرزندان خود به انجام کارهای شخصی و داشتن مکالمه خانوادگی خوب ناتوان هستید کتاب پیش رو مناسب شماست.
با مطالعه ی این کتاب خوب و پربار، مهربانی را به فرزندان خود بیاموزید، آن را در خانه تقویت کنید و در جامعه گسترش دهید.

کتاب کلیدهای پرورش کودک مهربان

توماس لیکونا
توماس لیكونا روانشناس رشد و استاد آموزش و پرورش در دانشگاه ایالتی نیویورك در كورتلند است.
قسمت هایی از کتاب کلیدهای پرورش کودک مهربان (لذت متن)
وقتی از نوجوانان درباره انضباط می پرسید، اغلب می گویند ای کاش معلمان و والدینشان نسبت به منضبط تر بودنشان سختگیرتر بودند. بسیاری می گویند کنار آمدن معلمان و والدینشان با بدرفتاری را دوست ندارند. بچه ها به ساختار و امنیتی محکم، عادلانه و منطقی که به آن ها انضباط می دهد نیاز دارند و آن را می خواهند؛ آن ها با استفاده از آن شکوفا می شوند متأسفانه در بسیاری از خانواده ها، انضباط جایی است که شکل گیری شخصیت شکسته می شود. یک رویکرد فرزندپروری مبتنی بر شخصیت می گوید که انضباط باید شخصیت را آموزش دهد. انضباط باید مهارت ها و عادت هایی مثل قضاوت خوب، همدردی، مهربانی و خویشتن داری که رفتار محترمانه و مسئولانه را پی ریزی می کند پرورش دهد. انضباط همچنین باید رفتار متناسب با موقعیت را آموزش دهد. اگر بچه های شما درحال دعوا هستند، شما باید این دعوا را متوقف کنید. اگر بی احترامی یا نافرمانی می کنند باید نسبت به آن اقدام کنید. کار اول انضباط این است که بچه ها را در قبال انتظارات رفتاری که از آن ها داریم مسئول می کند. مطابقت صرف با قوانین در حضور یک چهره مقتدر مساوی با شخصیت خوب نیست. ما می خواهیم قوانین اخلاقی درونی باشد و در وجدانشان نهادینه شود. اگر انضباط بخواهد شخصیت بچه هایمان را رشد دهد، باید بر نگرش، نحوه تفکر و احساسشان تاثیر بگذارد. باید کاری کند که آن ها بخواهند بهتر رفتار کنند و معتقد باشند که می توانند.