کتاب در جستجوی نشانه ها

The pursuit of signs : semiotics, literature, deconstruction
نشانه شناسی،ادبیات،واسازی
کد کتاب : 10568
مترجم :
تینا امراللهی
شابک : 9789642241033
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 460
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1981
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 31 اردیبهشت

معرفی کتاب در جستجوی نشانه ها اثر جاناتان کالر

برای دستیابی به درک عمیق تر از جنبش ادبی که بر نقد ادبی اخیر انگلیس و آمریکا مسلط است ، مطالعه ی کتاب "در جستجوی نشانه ها" نوشته ی "جاناتان کالر" یک امر ضروری است. در جهانی که به طور فزاینده ای امر "نشانه شناسی، ادبیات، واسازی" در آن اهمیت می یابد، کتاب پیش رو دیدگاه های موثقی در مورد روش های تحلیل متون ارائه می کند که هم درخشان است و و هم ماهرانه. "جاناتان کالر" با مانور میان نشانه شناسی ، نقد پاسخ های خوانندگان ، ارزش علامت ها و موارد بسیار دیگر ، دنیای بسته ی نقد ادبی را برای هر خواننده ای باز می کند. این کتاب در چاپ نخست خود در سال 1981 نیز تاثیر بسیار زیادی گذاشت. اکنون همانطور که منتقدین ادبی خاطرنشان می کنند، این کتاب همان فوریت و دقت قبلی را دارد، اگرچه امروزه مفاهیم گسترده تری را نیز شامل می شود. با تاکید بر ابعاد میان رشته ای آن، نظریه ی ادبیاتی که در این کتاب مطرح شده، خود به ابزاری گسترده برای تحلیل فرهنگی تبدیل شده است.
"جاناتان کالر" در نسخه ی جدید از کتاب کلاسیک خود در این زمینه اظهار داشت: وظیفه ی اصلی نظریه ی ادبی ، روشن کردن آثار ادبی منفرد نیست بلکه توضیح سیستم دلالت ادبی یعنی قوانین و قراردادهایی است که درک خواننده از متن را تعیین می کند و ارتباطات ادبی را ممکن می سازد. وی در "در جستجوی نشانه ها"، به بررسی امکاناتی از نشانه شناسی ادبیات می پردازد و "نشانه شناسی، ادبیات، واسازی" را در زمینه ای از تحولات عمده در مطالعه ی ادبیات از زمان انتشار نسخه اصلی در 1981 مورد بررسی قرار می دهد.

کتاب در جستجوی نشانه ها

دسته بندی های کتاب در جستجوی نشانه ها
قسمت هایی از کتاب در جستجوی نشانه ها (لذت متن)
از پیشگفتار کتاب: بیست سال پیش، اگر می خواستید بدانید جایگاه نظریه ی ادبی کجاست، من می گفتم "نشانه شناسی" و برای شناخت پیوندهای بین نظریه ی ادبی و نشانه شناسی، جستجوی نشانه های کالر بهترین انتخاب بود. اما آیا امروزه نیز بهترین انتخاب است؟ پاسخ همان است. کالر در هر فصل درباب مسائل و موضوعات اصلی علوم انسانی، مروری اجمالی، نقد، پرسش ها و راه حل هایی را ارائه کرده است. این کتاب همان اهمیت و تیزبینی گذشته ها را دارا است. علاوه بر این، با توجه به گرایش میان رشته ای این اثر، نظریه ی ادبی خود به وسیله ای متداول برای تحلیل فرهنگی در این کتاب تبدیل می شود.