کتاب نظریه ادبی

Literary Theory
کد کتاب : 19723
شابک : 978-9643057305
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب نظریه ادبی اثر جاناتان کالر

نظریه ادبی چیست؟ آیا بین ادبیات و فرهنگ رابطه ای وجود دارد؟ اینها برخی از سوالاتی است که جاناتان کالر در این نسخه جدید از مقدمه بسیار محبوب بسیار کوتاه خود به آن پرداخته است. کولر، یک مفسر بسیار شفاف و بسیار مورد تحسین در زمینه نظریه ادبی، از مثال‌های آسان برای درک ایده‌هایی استفاده می‌کند که در پس مکاتب انتقادی که در غیر این صورت می‌توانند کاملا دلهره‌آور باشند، مانند ساختارشکنی، نشانه‌شناسی، و نظریه پسااستعماری را بیان می‌کند. او «نظریه» را نه با توصیف «مکتب‌های» متخاصم، بلکه با ترسیم «حرکات» کلیدی که تئوری تشویق کرده است، و با صحبت مستقیم در مورد پیامدهای نظریه برای تفکر در مورد ادبیات، هویت انسانی و قدرت زبان توضیح می‌دهد.

در این ویرایش دوم، کتاب نظریه ادبی شامل مطالب جدید بسیار زیادی است، از جمله بحث در مورد "مرگ نظریه"، نگاهی به موضوعاتی مانند نظریه تروما، اکوکریتیکیسم، و پیوند بین نظریه روایی و علوم شناختی، به علاوه فصل جدیدی در مورد "اخلاق و زیبایی شناسی." این کتاب همچنین شامل کتابشناسی به روز شده است. تئوری ادبی با روشن کردن همه چیز از ادبیات و هویت اجتماعی گرفته تا شعر، شعر و بلاغت، راهنمای خوشامدگویی برای همه دوستداران ادبیات است.

کتاب نظریه ادبی

نکوداشت های کتاب نظریه ادبی
It is impossible to imagine a clearer treatment of the subject, or one that is, within the given limits of length, more comprehensive. Culler has always been remarkable for his expository skills, and here he has found exactly the right method and tone for his purposes
غیرممکن است که برخورد روشن تری با موضوع، یا در محدوده های طولی معین، جامع تر تصور شود. کالر همیشه به دلیل مهارت های نمایشی خود قابل توجه بوده است و در اینجا دقیقا روش و لحن مناسب را برای اهداف خود پیدا کرده است.
Sir Frank Kermode

A must read for all literature students.
خواندنی که برای همه دانشجویان ادبیات ضروری است.
Bookwise

قسمت هایی از کتاب نظریه ادبی (لذت متن)