کتاب زیبایی شناسی و غیاب اضطرار

Why Only Art Can Save Us
چرا تنها هنر می تواند نجات مان دهد؟
کد کتاب : 105906
مترجم :
شابک : 978-6226414760
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 268
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب زیبایی شناسی و غیاب اضطرار اثر سانتیاگو زابالا

کتاب حاضر با محوریت اضطراری که مشخصه ی قرن بیست و یکم است، زیایی شناسی جدیدی را پیش می کشد. سانتیاگو ساوالا از تمایزگذاری مارتین هایدگر میان آن آثار هنری که ما را از اضطرار می‌رهانند و آن هایی که ما را به سویش می برند، بهره می گیرد. آثار دسته ی نخست ابراز ساست فرهنگی و حافظ وضع موجودند و اضطرارها را پنهان می کنند؛ و آثار دسته‌ی دوم رویدادهایی مختل کننده اند که ما را به سوی اضطرارها می رانند. نویسنده با تاکید بر دیدگاه های آرتور دانتو، ژاک رانسیرو جانی واتیمو که زیبایی‌شناسی را بیش‌تر پذیرای هنر معاصر کردند معتقد است آثار هنری صرفا وسیله‌ی تعالی بخشی به مصرف گرایی یا تعمق در زیبایی نیستند، بلکه آغاز گاهی برای تغییر جهان اند. هنرمندان رادیکال آثاری می‌آفرینند که مداخله‌ی فعالانه در بحران های جاری را آشکار و ایجاب می‌کنند. ساوالا با تفسیر آثاری که هدف‌شان راندن ما به سوی اضطرارهای غایب است، نشان می‌دهد که قابلیت هنر برای خلق واقعیت‌های تازه اهمیتی بنیادین در سیاست دموکراسی رادیکال، در وضعیت اضطرار کنونی دارد.

ما به راهی برای مختل کردن نظم موجود نیاز داریم که جای تقویت وضع موجود، به کنش دموکراتیک رادیکال نیرو بخشد. نویسنده در این کتاب برانگیزاننده می‌گوید در عصری که بزرگترین اضطرار همان غیاب اضطرار است، تنها ظرفیت هنر معاصر برای دگرگون کردن واقعیت می‌تواند نجات‌مان دهد

کتاب زیبایی شناسی و غیاب اضطرار

سانتیاگو زابالا
سانتیاگو زابالا (متولد 1975) فیلسوف (بزرگ شده در رم، وین و ژنو) و استاد پژوهشی فلسفه ICREA در دانشگاه پومپئو فابرا است. کتاب‌های او به چندین زبان ترجمه شده‌اند و مقالات او در گاردین، الجزیره انگلیسی، نیویورک تایمز، و لس آنجلس ریویو آو بوکز، در میان دیگر رسانه‌های بین‌المللی منتشر شده‌اند.